Це немов якийсь Бермудський трикутник. Ми їдемо по промисловому району Львова, який розкинувся між вулицями Богданівською, Пластовою і Безкидською. Богданівську капітально відремонтували — і відразу оновилися фасади підприємств, з’явилися нові фірми й офіси — завирувало життя.

На знімку: ремонт вулиці Пластової затягується.

Фото прес-служби міської ради.

Завернули ліворуч — мертва тиша і страхіття закинутого Львова. Обласний центр — і неймовірне бездоріжжя.
4 березня 2017 року «Голос України» у публікації «Коли вітчизняному виробнику некомфортно...» привернув увагу до забутого промислового району, де розташовані кілька десятків підприємств. Понад тисячу людей написали до Львівської міської ради звернення про свої біди, коли до місця роботи ні пройти, ні проїхати. Виробничники покидають центр міста і перебираються на околиці. Такі кроки треба вітати. Але їм там незатишно і некомфортно. Туди не їздить міський транспорт, і долати ці сотні метрів бездоріжжя пішком неможливо.
Після нашої публікації виділили майже 39 мільйонів гривень на капітальний ремонт 1200 метрів дороги на вулиці Пластовій. Жителі сподіваються, що запланують ремонт ще кілометра вулиці, щоб закрити цей злощасний трикутник.
Ось ми знову на вулиці Пластовій. З січня тут повинно господарювати «Львівське спеціалізоване будівельно-монтажне управління №1», яке виграло тендер на капітальний ремонт дороги.
У ЛКП «Львівавтодор», яке виступає замовником, кажуть, що до нового року вулицю заасфальтують. Виробничники, чиї підприємства тут розташовані, чомусь скептично сприймають цю оптимістичну заяву. Найкращий літній час для виконання робіт втрачено. Будівельники працювали вряди-годи. Прокладено лише 420 метрів дороги з 1200 — і це за 10 місяців, та й та незаасфальтована. Тому беруть сумніви, чи до січня будуть завершені всі роботи. Такої гарантії не могли дати і в «Львівавтодорі».
У Львові чомусь побутує думка, що міська рада вчасно не розплачується з виконавцями, затягує фінансування, а сотні мільйонів коштів тримає на депозитах. Але з ремонтом вулиці Пластової ситуація інша. З допомогою прес-служби міської ради ми все-таки дізналися, скільки коштів станом на початок жовтня перерахували за виконані роботи «Львівському спеціалізованому будівельно-монтажному управлінню №1». Виявилося, майже 18 млн грн. І проблеми з фінансуванням нема. Місто виконує свої зобов’язання. Найімовірніше, як вважають жителі вулиці Пластової, проблеми у виконавців робіт, які за 10 місяців не зробили навіть половину запланованого, бо не освоєно ще 20 млн грн. Кілька робітників на вулиці Пластовій, переважно похилого віку, та застаріла техніка не дають змоги виконати ці роботи вчасно та якісно. Дивним є те, що таке підприємство отримало цей підряд. І вже не має значення: чи перебої з фінансуванням, чи брак кваліфікованих працівників вкупі зі старою технікою — результат однаково плачевний.
Міська рада у зв’язку з децентралізацією почала розпоряджатися величезними коштами. Ремонтують ще кілька доріг — на вулиці Зеленій та Замарстинівській, викладають плиткою тротуари у житлових мікрорайонах. Але лише там, де працює велика іноземна компанія, роботи виконуються більш-менш вчасно і якісно за належного та вчасного фінансування. З іншими виникають проблеми.
Схожу картину ми побачили і на будівництві стадіону біля СШ №97. Все літо панувало затишшя, хоча з міського бюджету виділили майже 3 млн грн, лише у жовтні почалися масштабні роботи.
Так і на вулиці Пластовій, в дощову осінню погоду будуть прокладати асфальт і бетонувати колодязі для каналізації, встановлювати опори освітлення.
Тішить одне — ситуація останніми роками змінилася. Громадськість, небайдужі жителі міста не сидять мовчки — б’ють на сполох  і привертають увагу до того, як витрачають кошти платників податків. Саме небайдужі жителі вулиці Пластової змусили знову повернутися до нашої публікації й розповісти, як львівські будівельники освоюють виділені містом кошти. Нічого дивного, вони відчувають себе господарями рідного міста і прекрасно розуміють, що після будівництва доріг цей промисловий район може стати одним із найперспективніших у Львові. І це буде реальна підтримка міською радою вітчизняного виробника.
Ми поцікавилися у фахівців, за скільки місяців можна було б провести капітальний ремонт вулиці Пластової. Якщо б це робила відома у Львові зарубіжна компанія — то за 3—4 місяці.
Поки ми готували цей матеріал до друку, в. о. керівника ЛКП «Львівавтодор» був звільнений із займаної посади.

Богдан КУШНІР.

Львів.