На батьківщині Сухомлинського - ступор пасажирського транспорту,
або Жителям Куцеволівки, Деріївки, Успенки до райцентру доводиться добиратися через Кременчук сусідньої області

Рівно півроку не здійснюються рейси за маршрутом Кременчук — Деріївка (через районний центр Онуфріївка). Ще на початку травня на ньому зламався автобус, заміну йому так і не знайшли, а ремонт щось дуже затягнувся. Люди підозрюють, що маршрут взагалі закриють. Належить він Кременчуцькому АТП. Як зазначають в Онуфріївській райдержадміністрації, офіційних повідомлень про закриття маршруту не надходило.
Натомість жителям придніпровських сіл, які для поїздки до райцентру (в держустанови, райлікарню тощо) переважно користувалися деріївським автобусом, доводиться тепер їхати транзитним транспортом на Кременчук. А звідти, якщо пощастить сісти на прямий автобус, то можна майже за годину вже бути в Онуфріївці. А якщо ні, то спочатку доїхати до Павлиша, а далі — автостопом.
Якщо порахувати час, то, наприклад, із Куцеволівки (найвіддаленішого від райцентру населеного пункту) така поїздка займе щонайменше майже три години. Та за цей час з Онуфріївки можна доїхати до Кропивницького, що за 125 кілометрів.
Ще гірше деріївчанам, які проживають углиб до Дніпра. А хто хоче доїхати швидше, наймає машину. Один рейс — до 600 гривень.  Для багатьох навіть у складчину це не по кишені. Особливо якщо життєві обставини змушують їздити в Онуфріївку не раз на тиждень. 
Є ще один проблемний момент місцевих пасажирських перевезень. Понад рік не здійснюється останній рейс за маршрутом Кременчук — Млинок Світловодського АТП. Перевізник пояснює це збитковістю рейсу та поганим станом доріг — особливо на території Попівки та Павлиша. Мовляв, доходу надходить менше, ніж витрачається на ремонт автобусів. До Кременчука справді автобус іде практично порожній. А от назад їдуть багато працюючих. На території району робочих місць бракує, тож і змушені люди їхати в місто. Голова Онуфріївської РДА Сергій Самородченко домовився з керівництвом АТП, щоб транспортники три місяці здійснювали останній рейс о 18.20 з Онуфріївки та о 19.20 з Кременчука автобусом із рейсу Кременчук — Байдакове в тестовому режимі. Але 9 жовтня, знову-таки через погану якість доріг і «збитковість», перевізник цей маршрут припинив.
Для тих, хто працює в Кременчуці, як правило до 18-ї—19-ї години (на кондитерських підприємствах), — це транспортний ступор. Адже вони не встигають на останні рейси Кременчук — Онуфріївка, який відправляється о 18.40, та Кременчук — Павлівка з часом відправлення о 19.00. Тож і надходять пропозиції хоча б на 20 хвилин перенести відправлення Онуфріївського та Павлівського автобусів. І щоб останній заїжджав на Онуфріївку хоча б тоді, коли до райцентру є багато пасажирів. Це нагальне побажання людей. І економічно вигідніше для АТП, ніж забезпечення рейсу Байдаківським автобусом. В іншому разі, наприклад, онуфріївчанам потрібно добиратися до Павлиша потягом, що відправляється аж о 20.45 і їде не менш як годину. А потім наймати когось, щоб довіз до Онуфріївки, бо, як кажуть люди, «якщо надіятися на попутний транспорт, то можна й захолонути біля «Адмірала» (місцеве кафе. — Авт.). Отже, час поїздки на роботу та з роботи займе мало не половину робочого часу, не кажучи вже про витрати. Люди нарікають: «Пенсійний вік підняли, і тепер нам, уже немолодим, доводиться так поневірятися, щоб заробити ту пенсію...».
Щоб не бути залежними від іногородніх перевізників, райдержадміністрацією в середині серпня цього року оголошено конкурс із визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Онуфріївського району. Але, як повідомляють у відділі економічного розвитку, торгівлі та інфраструктури РДА, жодних пропозицій ще не надходило.
Натомість із 9 жовтня маємо чергове підвищення вартості проїзду на маршрутах Світловодського АТП. Проїзд з Онуфріївки до Павлиша та Кременчука і з Павлиша на Кременчук подорожчав на гривню. Це нібито й небагато. Але не у відсотковому вимірі.
Наближаються холоди, і люди, особливо ті, кому мало не щодня доводиться добиратися до роботи автобусами, стурбовані, чи будуть автобуси ходити взагалі...
Післямова. Поки матеріал готувався до друку, голова райради Тетяна Уткіна зустрілася з керівництвом Кременчуцького АТП із приводу найшвидшого відновлення рейсу. Отримана відповідь — здійснювати такий рейс економічно невигідно. Більше того, АТП подаватиме документи департаменту перевезень Мінінфраструтури про його закриття. У такому випадку жителі придніпровських сіл залишаться повністю відрізаними від райцентру.

Руслана СОРОКА.

Кіровоградська область.