Днями відбулася зустріч голови Закарпатської ОДА Геннадія Москаля із засновником фірми «Хользо» (Австрія) Іштваном Балашем, де ключовою темою розмови було впровадження в українському регіоні канадської технології відновлення дорожнього полотна з використанням глини і спеціальних запатентованих розчинів.

На знімку: під час перемовин з представниками австрійської фірми (в центрі — Геннадій Москаль).

— Це ідеальний варіант для вщент розбитих доріг, адже підготовчий етап передбачає повне зняття пошкодженого асфальтового покриття. Потім ґрунт (глина) розпушується, додається спеціальний компонент, і поверхню слід ретельно піддати тиску, тобто спресувати котками, — наводить слова І. Балаша прес-служба облдержадміністрації. — Таким чином, дорога стає твердою, як камінь. Більше того, спеціальний розчин є водовідштовхувальним, тому дорога витримує різні погодні умови.
Вигідно й те, що для ремонту дорожнього полотна зазначеним способом не потрібно будувати спеціальні заводи, натомість вартість робіт є на 60—65 відсотків нижчою за асфальтування. За словами І. Балаша, гарантійний строк експлуатації «глиняної» дороги становить 10—15 років.
— Ми готові стати партнерами у впровадженні цієї технології на Закарпатті, — зазначив Г. Москаль. — Тим більше, що область багата на різні види глини, яку ваші експерти мають дослідити лабораторно. Якщо якість матеріалу виявиться придатною для дорожніх робіт, то це буде революцією у дорожній галузі.
Керівник області також додав, що сприятиме в пошуку партнерів для використання необхідної техніки. А представники австрійської компанії зазначили, що готові до відповідних тендерних процедур. Окрім того, ними було запропоновано відновити експериментальну ділянку дороги за канадською технологією, аби можна було оцінити її якість і витривалість. Тож, облдержадміністрація продовжить діалог, аби вже на початку наступного року канадську технологію ремонту доріг можна було використати на Закарпатті.

Василь НИТКА.
Фото надано прес-службою ОДА.

Ужгород.