До public relations (зв’язків з громадськістю ) час від часу звертаються всі: приватні підприємці, політики, державні службовці і, звичайно, ті, кому це належить за фахом – прес-секретарі та прес-служби всіх рівнів, працівники численних обласних та міських інформаційно-аналітичних управлінь та відділів.

На жаль, комунікації, зокрема через мас медіа, не завжди виявляються успішними. Настає розчарування, зневіра у власних силах, потерпають бізнес, імідж компанії чи людини.

Щоб цього уникнути, отримати необхідні знання, впевненість у власних силах та можливостях, пропонуємо майстер-класи у вигляді тренінгів-презентацій, кожна з яких об’єднує як теоретичну, так і практичну частини, і базується на прикладах із професійного досвіду тренера.

Медіатренінг: «Майстерність спілкування зі ЗМІ», або «Один на один із журналістом»( як вийти переможцем у спілкуванні із ЗМІ).

Тренінг відкривається 2-годинною теоретичною презентацією, присвяченою таким темам, як: розуміння завдань та цілей, котрі стоять перед журналістом; що можна й чого не варто говорити представникам мас-медіа; особливостям роботи у кризових ситуаціях; специфіці інтерв’ю для радіо та ТБ, друкованим виданням; таким форматам комунікацій як прес-конференція, брифінг, круглий стіл, семінар, особисте інтерв’ю, зокрема в співбесіді, на ток-шоу, по телефону, під час ексклюзиву по телефону чи перед камерою.

Під час презентації також розглядаються основні навички з відпрацювання ключових повідомлень, побудові містків переходу від важких запитань до першочергової інформації, яку треба донести до цільової аудиторії, різноманітні журналістські трюки, важливість зосередитися на позитиві.

Після теоретичної частини учасників просять скласти 1-3 ключові повідомлення, які будуть відпрацьовуватися під час практичної частини. Для цього використовується спеціальна форма – 3-х сторінковий шаблон, за яким можна здійснювати підготовку до інтерв’ю.

Наступний етап – відпрацювання практичних навичок, яке відбувається в умовах, максимально наближених до реальних у роботі із журналістом. Учбове інтерв’ю кожного учасника записується на відео, а потім оговорюється/ розглядається тренерами і слухачами. На цьому, основному етапі тренінгу можуть відпрацьовуватися різні ситуації:

Базове «Інтерв’ю для друкованих ЗМІ», під час якого відпрацьовуються навички відповідей на питання з наступним переходом на ключові повідомлення за заздалегідь обумовленою темою (чи без такої).

«Інтерв’ю для ТБ в студії», де учасники опановують техніку комунікації в досить високому темпі й отримують уявлення про особливості цього типу інтерв’ю.

«Прес-конференція» – елемент тренінгу, покликаний навчити вмінню швидко й ефективно перебудовуватися з однієї теми на іншу під «перехресним» вогнем журналістів різних видань.

Бліц. Цей тип інтерв’ю в максимальному темпі (15 секунд) закріплює навички реакції на «незручні», «важкі» і питання не в «тему», вміння збудувати логічний місток і перейти до ключового повідомлення.

Кожний окремий елемент тренінгу записується на відеокамеру й критично оцінюється при повторному перегляді. Сценарії можуть виникати будь-які (зазадалегідь обумовлюємо, що потрібно клієнту, враховуючи його особисті реалії чи реалії його бізнесу, політичної діяльності). Починаючи з особистого інтерв’ю й завершуючи різними ситуаціями, які можуть виникнути під час прес-конференції, проведення перемовин чи дискусій.

Навички, набуті на тренінгу з комунікацій, можуть виявитися корисними для будь-яких публічних виступів.

Презентація: Управління кризовими ситуаціями. Кризи трапляються в усіх. Вони можуть відбутися з вини установи чи компанії або через зовнішні обставини. Будь-яка криза вимагає негайних дій, передусіім для збереження репутації.

Питання не в тому, чи виникне криза, а в тому, коли це трапиться і наскільки криза виявиться серйозною. Чи почнуть події розвиватися за найгіршим сценарієм, чи ситуація зміниться на краще ? Чи стане це явищем одного дня або жахом тривалістю в рік? Чи будуть ваші компанія, установа чи партія відповідати впевнено, підготувавшись до будь-яких непередбачених обставин, або ж потраплятимуть у розставлені для них пастки? Інакше кажучи, чи готова ваша організація до кризових ситуацій або вона схильна до кризи? Без перебільшення можна сказати, що від відповіді на ці питання життя та смерті залежить репутація вашої організації.

Кризові тренінги допомагають «відпрацювати» можливу поведінку керівництва організації, антикризової команди чи окремої особи в такій ситуації.

Кризові тренінги включають теоретичну частину – вступ, а також – розіграші можливих кризових ситуацій за безпосередньою участю аудиторії.

Розглядаються види кризи, їх характеристики, необхідні кроки для переборення кризи. Слухачі дізнаються про те, що існують певні стадії кризової ситуації та які певні заходи мають бути вжиті для кожної.

Окремий розділ – взаємодія із ЗМІ в умовах кризи.

Зокрема, визначається команда, якій належить брати активну участь у переборенні кризи. До неї застосовуються певні вимоги. Після теорії та «розгляду польотів» розробляється алгоритм поведінки керівництва, учасників антикризової команди у відношенні до різних інформаційних каналів – преси, співробітників, правоохоронних, контролюючих органів.

Презентація «Як виграти інтерв’ю». Кожній людині, яка так чи інакше має відношення до «паблік рілейшнз» час від часу доводиться давати інтерв’ю. Це можуть бути співбесіда перед диктофоном, розмова по телефону, відповіді на прес-конференції, ток-шоу на телеканалі.

Але в будь-якому випадку слід пам’ятати, що інтерв’ю – це не інтелектуальна вправа, а можливість повідомити конкретну інформацію для конкретної аудиторії через репортера.

Будуть надані поради, які допоможуть вашій розповіді максимально досягти своєї мети. Наприклад, перш за все ви мусите добре знати те, про що хочете розповісти. Використовуйте цифри та приклади. Використовуйте образну мову. Поставте себе на місце репортера. Беріть до уваги аудиторію. Виділяйте ключові моменти. Вмійте передбачати. Перетворюйте негативні твердження на позитивні і т. ін.

Слухайте  – Відповідайте – Пов'язуйте із попереднім

Ця порада – основа техніки проведення інтерв’ю. Спочатку потрібно уважно вислухати запитання. Потім ви відповідаєте на нього або звертаєтеся до цього запитання. А потім – переходите до основної думки.

Це не так важко зробити, тому що ви вірите в те, що говорите, отже цей перехід буде не складним.

Переходи ми називаємо «містками» від запитання до ключової думки.

Після теорії кожний слухач, обравши попередньо «роль» представника компанії, зможе на практиці дати інтерв’ю у заздалегідь обумовленому форматі. Тренер за підтримки аудиторії прокоментує співрозмовника, його поведінку, здатність доносити свої ключові повідомлення.

Презентація «Прес-конференція від А до Я».

Суспільні комунікації відбуваються в багатьох форматах. Ми представляємо один із найбільш популярних – прес-конференцію. Як до неї готуватися, які завдання стоять перед менеджерами прес-служби, модератором, а також спікером, який дає прес-конференцію. Як вести себе після заходу і т. ін.

Перш за все необхідно усвідомити, чи варті новина або інформація, з якими ви вирішили увійти в інформаційний простір, саме формату прес-конференції? Може краще поставити її на сайт компанії чи розкидати по базі даних? У крайньому разі, можливо, досить обійтися брифінгом?

Ми надаємо поради у вигляді 10 кроків, які необхідно здійснити, для успішної прес-конференції. Наприклад, як визначити команду для участі та в підготовці заходу , хто саме має бути задіяний в цьому процесі, як має себе поводити кожний учасник команди під час прес-конференції і, що не менш важливо, після її проведення.

Автор тренінгу провів десятки прес-заходів різних форматів як з державними, так і з комерційними структурами. Його поради, рекомендації із власного досвіду, на перший погляд, деталізовані, мають бути безумовно взяті до уваги фахівцями з цього напрямку.

Презентація « Маркетинг + Піар = тандем запоруки успіху».

Коли ми купуємо пальне на АЗС чи продукти в супермаркеті за карткою лояльності із нарахуванням бонусів – це маркетинг. А здійснюємо свій вибір, дізнаємося про це завдяки ПР, комунікаціям зі світу інформації. Причому процес формування новин повинен мати безперервний характер, оскільки необхідно забезпечувати сталу думку, що саме ця компанія випускає якісний продукт. Отже комерційний чи маркетинговий ПР дозволяє створити довгостроковий ефект з меншими витратами.

 Під час тренінгу слухачі дізнаються, як співпрацюють і чим відрізняються ці дві дисципліни. Які завдання стоять перед кожним, яких чудових результатів можна досягти, долучившись до маркетингового піару. За яких умов товар стає брендом, що таке брендинг , яка роль ПР у цьому процесі ? Слухачі отримають інформацію численних прикладів із власного досвіду доповідача, як креатив + комунікації + маркетинг сприяють ефективному просуванню на ринку товару, послуги, технології чи ідеї.

Презентація «ПІАР в Україні».

Чорний та білий піар. Нюанси та особливості цих понять в Україні. Невже дослівний переклад слів public relations означає тільки зв’язки з громадськістю, чи піар – це все-таки управління сприйняттям, маніпуляції підсвідомістю людини? Як досягти того, щоб сприйняття відповідало реальності, і що трапляється, коли вони несумісні? Чи залежать імідж, репутація від піар, які інструменти слід вважати найбільш ефективними? Під час виступу теорія базується на численних практичних прикладах.

Презентація «Національний комунікативний етикет».

За підсумками вагомих досліджень враження створюються таким чином : 55 % – зовнішній вигляд, 38% – стиль викладення й тільки 7% – зміст. Коли і як привітатися, попрощатися? До кого і в якій формі звернутися, що і кому побажати? Які невербальні засоби використовувати у спілкуванні? Які девіації ( відхилення) від норм комунікативного етикету найчастіше трапляються під час спілкування?

Звичайно, ідеально побачити й почути себе в запису на відеокамеру, але навіть чисто візуальне сприйняття аудиторією тієї особи, яка дає інтерв’ю чи прес-конференцію, дозволить відшліфувати й мову, і жести, і міміку, і вираз обличчя загалом.

Презентація «Імідж – репутація – образ: що спільного і в чому відмінність, як досягти та як утримати?»

Майже половина вражень ( 55%), які ми виробляємо, визначаються зовнішністю, кольором волосся, мімікою, жестами. Тон розмови, тембр голосу, манера розмови забезпечують 38 % вражень. І лише – 7% це слова, які ми говоримо. Працювати над іміджем потрібно не тільки політикам, шоуменам, бізнесменам, відомим людям, але й кожному з нас. Кожна людина, а також установа, комерційна структура чи політична партія мріють виглядати привабливо в очах суспільства чи найближчих друзів та знайомих.

Водночас, помиляється той, хто вважає, що імідж – це, в основному, зовнішні прикмети: дорогий годинник чи престижний автомобіль. Існує з десяток умов, яких треба дотримуватися, щоб досягти іміджу.

Водночас імідж – це лише обов’язкове начинення репутації, досягти якої ще складніше. Недаремно говорять про репутацію, що вона складається. Для цього потрібні роки й життєвий досвід. Репутація, або реноме – це громадська думка про когось чи щось, соціальна оцінка чи усталене уявлення про особу чи об’єкт. Вершина айсбергу – привабливості – образ. І не тільки художній.

 Що таке імідж, репутація, образ, що між ними спільного та чим вони відрізняються, які потрібні зусилля та інструменти, щоб їх досягти, які дії можуть призвести до їх неминучої втрати? Подається на конкретних прикладах, зокрема на прикладі життя та творчості Максима Тадейовича Рильського.

Презентація «Прес-секретар та прес-служба: одна команда в кількох особах».

Перші особи держави, а також державні діячі найвищого рангу ( міністри, нардепи), керівники партій користуються послугами в галузі комунікацій – прес-секретарями, прес-службами, помічниками-консультантами. При обласних державних адміністраціях, міністерствах та комітетах створюються комунікаційні, чи інформаційно- аналітичні управління та відділи.

Які особи долучаються до роботи на цих посадах, які вимоги ставляться до них, чим займаються названі структури. Автору презентації доводилося тісно співпрацювати з керівниками прес-служб та прес-секретарями Президентів Л. Кравчука, Л. Кучми, голови Верховної Ради В. Литвина. В основі презентації – власні спостереження та нотатки, а також узагальнені права та обов’язки цих посадових осіб.

Тренер – Рильський Максим Георгійович, заслужений журналіст України,

20 років роботи віце-президентом із PR провідної компанії зі зв’язків із громадськістю «Віллард груп» (050-330-77-42, 067-503-15-85).

Фото: nubip.edu.ua