Квітень 1970 року. Легендарна модель Skoda 9Tr відкриває тролейбусне сполучення в Маріуполі.
 


Тролейбус сучасної моделі, що обслуговує сьогодні маршрути міста.

Історія електротранспорту в Маріуполі починалася з легендарної моделі — Skoda 9Tr. Саме ці тролейбуси у квітні 1970-го вперше поїхали за маршрутом № 1 «Драматичний театр — Депо-4», відкривши тролейбусну історію міста.

У тому-таки році в Маріуполі започаткували вісім тролейбусних маршрутів. Далі щороку з’являлися нові або подовжувалися вже наявні. Відповідно до коливань загальної економічної ситуації тролейбусний рух у місті час від часу зазнавав то піднесення, то занепаду.

У грудні 1980-го парк електротранспорту міста було кардинально оновлено тролейбусами нової на той час моделі — Skoda 14Tr, що надовго стали своєрідною візитівкою вулиць і проспектів. У 1992—1993 роках місто отримує тролейбуси ЗіУ: одиночні та здвоєні. У 1994—1995 роках парк поповнюється українськими тролейбусами ЮМЗ.

З 1995-го і по 2001-й нові тролейбуси в місто не постачали, а технічний стан старих відчутно погіршувався.

Починаючи з 2005 року придбання транспорту в місті поновили, але далеко не в тому обсязі, як раніше. Загалом у 2005—2016 роках до Маріуполя надійшло 19 тролейбусів.

Переломними в історії маріупольського тролейбуса стали 2016—2018 роки. У 2016-му в Німеччині було куплено 13 тролейбусів MAN SL 172 HO, що вже експлуатувалися раніше. Після капремонту в Дніпрі вони отримали друге життя й вийшли на маршрути Маріуполя.

Також починаючи з літа 2016 року до міста надходили тролейбуси Дніпро Т-103, що були закуплені за кошти міського, обласного бюджетів та грантових коштів Європейського Союзу.

Нинішнього року, в рамках співпраці Маріупольської міськради з Європейським банком реконструкції та розвитку, до Маріуполя надійде рекордна кількість тролейбусів — 72.

За словами начальника КП «МТТУ» Віталія Донєва, перша партія машин уже прибула, а до кінця нинішнього року надійде решта. Сім із придбаних тролейбусів уже курсують новим маршрутом № 17, що з’єднав 17-й мікрорайон і мікрорайон Східний.

«Частина придбаних тролейбусів буде обладнана автономним ходом на 20 кілометрів, чого в Маріуполі не було раніше. Це дасть змогу планувати й запускати абсолютно нові тролейбусні лінії», — підкреслив Віталій Донєв.

Фото із сайту Маріупольської міської ради.