У столиці зросте вартість проїзду в комунальному транспорті. Орієнтовно уже з 25 січня ціна квитка на тролейбус, автобус, трамвай і жетона на метро становитиме 3 гривні. Це, за словами київських чиновників, має наблизити наднизькі тарифи до економічно обґрунтованих. Причому наголос зазвичай роблять саме на слові «наблизити». Адже, за підрахунками самих перевізників, економічно обґрунтований тариф на послуги з перевезення пасажирів метрополітеном становить 3,38 грн., тролейбусом і трамваєм — 3,51 грн., автобусом — 3,53 грн.

Чиновники вирішили заспокоїти киян: попри зростання вартості разової поїздки ціну на проїзні квитки планують залишити на старому рівні. «Головне, щоб оптовий користувач не відчув грошове навантаження», — пояснює логіку дій Михайло Костюк, заступник голови Київської міської державної адміністрації.

Між тим у Київській міській державній адміністрації не приховують: заплановане підвищення цін на проїзд лише «пом’якшить» фінансову ситуацію на підприємствах. Остання нині, буцімто, є вкрай важкою. Так, приміром, збір від перевезень КП «Київпастранс» становить 22—24 млн. грн. на місяць, у той час як фонд зарплати перевищує 50 мільйонів гривень. За розрахунками перевізників, майбутнє зростання збільшить їхню виручку лише на 10—15 мільйонів гривень на місяць. А отже, без подальшої фінансової підтримки з бюджету, як і майбутніх здорожчань, не обійтися...

Традиційно зовсім не відчують підняття цін пільговики. Як і раніше, понад 40(!) категорій громадян матимуть право на безплатний проїзд у київському метрополітені. Серед них — усі школярі, прокурори, міліціонери, податківці і навіть народні депутати. За статистикою, кожен третій пасажир підземки — пільговик. А йдеться, нагадаємо, про підприємство, яке тільки за перші дев’ять місяців цього року напрацювало собі збитків на понад 266 мільйонів гривень. Щоправда, керівництво метрополітену вже звернулося з пропозицією позбавити пільг на проїзд представників силових структур, повідомляють «Українські новини». Залишається сподіватися, що цей перший крок дасть старт позитивним змінам у роботі комунального транспорту. І колись тролейбуси та автобуси ходитимуть за графіком, кожного пільговика буде пораховано і він отримуватиме адресну дотацію, а там, може, й реклама на пасажирському транспорті стане прибутковою...

Мал. Миколи КАПУСТИ.