Із чим пов’язана така оптимістична статистика — з дією локдауна чи зі зменшенням кількості тестів — можна тільки здогадуватися. Проте локдаун в Україні після 24 січня не пролонговуватимуть. А Кабмін планує продовжити адаптивний карантин до 31 березня. Про це в інтерв’ю «Інтерфакс-Україна» заявив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль.

«Поточний карантин запроваджено до кінця лютого. Найімовірніше, ми продовжимо його до 31 березня тією самою постановою. Поки немає підстав скасовувати адаптивний карантин. Хвороба не пропала», — сказав він. Шмигаль упевнений, що карантин «дуже довго триватиме цього року». А от у якому форматі він діятиме — залежить від ситуації.

А поки Міністерство охорони здоров’я створило інтерактивну мапу пунктів безплатного тестування на коронавірус. Про це повідомляється на офіційному сайті відомства.

Усього в країні функціонує 2373 пункти, куди можна здати біологічний матеріал для проведення лабораторних досліджень на коронавірус методом ПЛР. У Києві діють 65 пунктів. Також там можна зробити експрес-тест на антиген до коронавірусу.

Лише 0,6% ПЛР-тестів в Україні вироблені в Росії, їх використовують винятково в приватних лабораторіях, держава не закуповувала ПЛР-тести із РФ. Про це під час брифінгу заявив міністр охорони здоров’я Максим Степанов. Він назвав фейком інформацію про те, що нібито 90% ПЛЦ-тестів, які закупила Україна, російського виробництва.

«До реєстру юридичних осіб, відповідальних за введення медичних виробів для діагностики коронавірусної хвороби методом ПЛР, належать 66 медичних позицій. З яких Китай — 15, Україна — 12, США — 7, Корея — 5, Італія — 5. А РФ — 3 зареєстрованих медвиробів. Три юридичні особи, які зареєстровані в РФ, здійснюють свою діяльність через українських постачальників. Відсоткове співвідношення використання ПЛР-систем, виготовлення яких зареєстровано в РФ, становить менш як 0,6%. Їх використовують винятково в приватних лабораторіях. Тобто держава точно не закуповує й закуповувати не планує», — пояснив міністр.

В інформаційному просторі справді багато «фейків» на тему COVID-19. Від уже класичних, на кшталт «Коронавірусу не існує, всесвітня змова та бізнес-інтерес Білла Гейтса» до новеньких, що мутують разом з вірусом. «Цими днями доволі цікаво спостерігати за потужною інформаційною кампанією, що розгортається навколо найефективнішої нині вакцини проти COVID-19 — Pfizer. Як керовані з якогось центру численні ЗМІ «прикрасилися» повідомленнями із тривожними заголовками про смертельні випадки та тяжкі побічні ефекти після її введення. Зрозуміло, що така інформація неабияк напружила світову громадськість, яка пильно спостерігає за перебігом вакцинації. І можна тільки уявити, наскільки зросли скептичні настрої там, де не звикли довіряти словам і діям офіційної медицини, зокрема й в Україні», — пише Укрінформ, роблячи припущення, що кампанія розгортається в інтересах російської вакцини...