Із 3 березня й до кінця травня у всіх куточках нашої країни українці зможуть докладно дізнатися про права та обов’язки споживачів фінпослуг. І, звісно, як діяти, якщо ці права порушено. «У 2020 році до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини надійшло понад 2000 повідомлень про порушення прав людини на захист персональних даних. Більшість із них стосувалися порушення права людини на невтручання в особисте і сімейне життя під час здійснення діяльності зі стягнення заборгованості за грошовими зобов’язаннями фізичних осіб — йдеться про так звану колекторську діяльність. Крім того, громадяни потрапляють у «складні життєві ситуації» часто лише через те, що мають низьку обізнаність щодо наслідків отримання грошових позик через підписання так званого електронного договору. Тому Уповноважений завжди наголошує, що основне — не покарання за порушення закону, а здійснення заходів для превенції порушення прав людини у сфері захисту персональних даних», — наголосила представник Омбудсмана у сфері персональних даних Інна Берназюк. «Є чимало причин, чому українці з пересторогою користуються фінансовими послугами чи не користуються ними взагалі. Це і пережиті кризи, і негативний споживацький досвід, і недостатня обізнаність про переваги користування фінансовими продуктами. Національний банк сьогодні має подвійну мету. Перша — встановити додаткові вимоги до фінустанов, які забезпечать їхню прозорість щодо вартості послуг та добросовісну поведінку стосовно споживачів. Друга — сприяти ліпшій фінансовій обізнаності самих українців. Це обов’язкові складові для підвищення захищеності споживачів фінпослуг, а також для більшої залученості громадян до фінансової системи й активнішого користування послугами», — наголосив заступник Голови Національного банку Олексій Шабан.