На знімку: учні Майї Івасюнько зичать їй перемоги і на всеукраїнському етапі конкурсу «Учитель року».

До того ж не на папері, а усно, розв’язуючи приклади з великими цифрами. Вона й сама демонструє неабиякі математичні здібності і доводить на практиці, що «арифметичні фокуси» доступні багатьом.

На розв’язання прикладів з десятинними дробами, де є соті і навіть тисячні частки, декому зі школярів вистачає й десяти секунд. Це дуже швидко, адже не кожному вдається розв’язати такі приклади на папері за такий час. Те саме відбувається і з прикладами, в яких використовуються п’яти- і шестизначні числа — їх усно додають, віднімають, ділять та множать діти без особливих зусиль. Щоправда, це — рівень старшокласників.

Спочатку такі досягнення видаються дивом. Але викладач переконує, що справа у методиці. Знаючи її, можна школярів навчити рахувати якщо не швидше, то на рівні з калькулятором. Це потребує постійних тренувань, погоджується Майя Івасюнько, та дітям вони не видаються обтяжливими.

Навчальний процес організовано так, що він більше нагадує гру-змагання. Учні отримують приклад і намагаються розв’язати його усно — на швидкість. Більше оперативних і правильних відповідей отримаєш — заробиш більше балів. Бути переможцем у математичній «першості» приємно кожному.

Такі заходи організовують не тільки в своєму класі, гімназії, а й на обласному рівні, бо захоплені математикою й вихованці інших навчальних закладів краю. В області навіть проводять змагання з усного математичного обчислення. Цікаво, що у таких конкурсах беруть участь не тільки діти, а й дорослі, тож разом зі своїми учнями змагаються викладачі — щоправда, у різних категоріях. Рівень складності завдань відрізняється: якщо п’ятикласники оперують переважно чотиризначними числами, дорослі працюють із п’ятизначними та шестизначними.

Фахівці кажуть, що вміння оперувати великими цифрами тренує та активізує мозок, а тому і проблем із запам’ятовуванням інших предметів у любителів швидкої лічби немає. Такі вправи додають дітям ще й упевненості у собі — від усвідомлення того, що вони вміють робити дещо непідвладне іншим.

Зазвичай навчати швидкого обчислення вчителька починає школярів у п’ятому-шостому класі. Спочатку діти оперують тризначними числами, потім чотиризначними, поступово переходять до складніших завдань. Дітей особливо тішить, коли вони розв’язують приклади і задачі домашнього завдання, навіть не записуючи їх у зошиті.

Школярі у класі й удома використовують спеціальний онлайновий математичний тренажер. Це своєрідна інтелектуальна гра, котра тренує мозок і пам’ять. Тож юні математики переконані: якщо вже проводити час за комп’ютером, то з користю.

Загалом у педагогічному доробку Майї Івасюнько чимало творчих знахідок. Не випадково нещодавно на конкурсному випробовуванні обласного етапу конкурсу «Учитель року-2021» у номінації «Математика» вона здобула перемогу.

Хмельницький.

Фото з Фейсбук-сторінки Майї Івасюнько.