На знімку: переможці регіонального туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2021».

Урочистості з цієї нагоди були довгоочікуваними, адже йшлося про безпосереднє живе спілкування (звісно, з дотриманням карантинних вимог) зацікавлених і об’єднаних спільною метою колег після тривалого заочного...

П’ятиденний фінальний етап цьогорічного регіонального конкурсу на базі обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М. Остроградського відбувався дистанційно. Позначене карантинними обмеженнями творче змагання педагогів, за визначенням організаторів, націлювалося на пошук нових здобутків та ідей, удосконалення методики викладання й організації освітнього процесу в умовах дистанційки.

Із 87 учасників, які виявили бажання взяти участь у конкурсі, до фіналу дійшли два десятки претендентів на перемогу в чотирьох номінаціях. Цього разу кращих визначали серед керівників загальноосвітніх навчальних закладів, а також учителів української мови та літератури, математики і трудового навчання. Переможцями стали директор Пирятинської загальноосвітньої школи І—ІІІ ступенів № 6 Микола Василенко та вчителі-викладачі перелічених вище предметів із Полтави Ірина Кисла (гімназія «Здоров’я» № 14), Вікторія Ковалевська (гімназія № 17) і Тетяна Куратнік (гімназія «Здоров’я» № 14).

Для них, а також для лауреатів регіонального конкурсу істотним доважком до традиційних відзнак стали грошові премії у розмірі 20 і 10 тисяч гривень, виділені з обласного бюджету. Крім того, квартет найкращих педагогів отримав можливість уже в квітні позмагатися за лаври переможців і на всеукраїнському рівні. Та, певно, жодні нагороди не можуть переважити воістину безцінний практичний досвід талановитих вчителів, набутий за «пандемійний» рік. Їхні знахідки й відкриття, поза сумнівом, заслуговують на поширення та використання колегами з інших навчальних закладів.

Дистанційне спілкування з членами журі конкурсу не завадило його учасникам, як то кажуть, розкритися. Тим паче що, крім письмових завдань і розроблення проектів, конкурсні випробовування передбачали проведення реальних уроків із використанням сучасних дистанційних технологій, за якими також онлайн спостерігало журі. Якихось особливих складнощів, за зізнанням конкурсантів, для них не виникало. Хоча б тому, що таких завдань, на які треба було реагувати швидко, творчо, креативно, під час щоденної практичної роботи з учнями поставало незрівнянно більше...

Які виклики віддалених уроків запам’яталися найбільше? І чи не знизився загальний рівень знань учнів за підсумками торішнього ЗНО? Ці запитання власкор «Голосу України» поставив двом переможницям регіонального конкурсу «Учитель року-2021» із одного навчального закладу — Полтавської гімназії «Здоров’я» № 14.

— Знаєте, запам’яталися не тільки і не стільки технічні труднощі, — зазначила вчителька української мови та літератури Ірина Кисла. — Хоча було й таке, що зависали певні платформи для онлайн-спілкування чи в якомусь мікрорайоні міста зникав інтернет-зв’язок. Та найприємніше, коли у таких випадках учні ставали ще відповідальнішими і телефонували мені, скажімо, з такими словами: «На онлайн-урок не підключився, та завдання виконав, хочу передати вам на Вайбер». Стосовно успішності, то як учитель і старший інструктор із перевірки ЗНО можу сказати, що його результати минулого року не погіршилися. Бо не форма освіти є визначальною. Своїм учням завжди кажу, що навчання починається так: захотів і зробив. Якщо не хочеш навчатися, то ні двійка, ні вчитель чи директор, ні мама з татом не примусять.

— Глобальних проблем у дистанційному навчанні не було, — переконана вчителька трудового навчання Тетяна Куратнік. — Не лише тому, що сама вже не перший рік використовую можливості всесвітньої павутини для опрацювання учнями додаткового матеріалу, їхнього саморозвитку. Вважаю, що загалом усі учасники освітнього процесу рухались у правильному напрямку. Хіба що пораджу колегам не боятися використовувати сучасні технології та не обмежувати себе у пошуках корисних платформ і сервісів, яких стає дедалі більше. Тим паче що заглиблених у сучасні гаджети дітей вони зовсім не лякають, навпаки — зацікавлюють і навіть захоплюють. Зрештою, сьогодні постійно вчитися мають не лише школярі, а й педагоги. Така вимога часу.

Полтава.

Фото з сайту обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М. Остроградського.