Це сприятиме модернізації системи профтехосвіти відповідно до потреб ринку праці, міжнародних стандартів і практик для забезпечення реалізації права громадян на якісну та доступну професійну освіту.

Згідно з указом глави держави, зокрема, передбачено утворити Раду з питань розвитку професійної (професійно-технічної) освіти як консультативно-дорадчий орган при Президентові. Затверджено також положення про раду. Її формуватимуть у складі голови, двох заступників голови та інших членів, які братимуть участь у роботі ради на громадських засадах. Персональний склад ради затверджуватиме очільник країни. Серед основних завдань — моніторинг розвитку професійно-технічної освіти, аналіз та вдосконалення законодавства в цій сфері, вивчення тенденцій розвитку ринку праці та прогнозування пріоритетних напрямів і шляхів розвитку освіти, розробка пропозицій щодо формування сучасних професійних компетентностей тощо.

Керівникові Офісу Президента доручається подати у двотижневий строк пропозиції щодо персонального складу ради. А Кабінет Міністрів має забезпечити розробку та затвердити до 1 вересня поточного року державну цільову програму розвитку на період до 2027 року, спрямовану на модернізацію системи професійної та професійно-технічної освіти. Програма повинна передбачати заходи щодо запровадження кращої моделі фінансування діяльності відповідних закладів з урахуванням реальних потреб для забезпечення здобуття сучасних професій.

Оновлювати зміст професійної освіти в Офісі Президента мають намір за рахунок розробки та затвердження нових державних стандартів, упровадження інноваційних технологій навчання, забезпечення здобувачів освіти сучасними підручниками та їхніми електронними версіями. Також запроваджуватимуть ефективні механізми проходження виробничого навчання та практики відповідно до актуальних вимог професійних стандартів. Планується оновити й програми підвищення кваліфікації для викладачів, педагогів професійного навчання, майстрів виробничого навчання закладів профтехосвіти. Працюватимуть і над підвищенням престижності їхньої праці, зокрема шляхом запровадження мотиваційних фінансових інструментів. Водночас, наголошується на сайті Президента, уряд має опрацювати питання щодо підвищення розміру стипендіального забезпечення учнів та розглянути можливість передачі державних закладів професійної освіти в комунальну власність.