Як пояснили в обласній дирекції АТ «Укрпошта», по Кіровоградській області вже створено дев’ять точок базування пересувних відділень, одна з них — у місті Олександрія. Там базуватимуться 11 пересувних відділень. Уже створено і 78 екіпажів пересувних відділень. Людей для роботи набрали і нових, і тих, хто працював у стаціонарних відділеннях. Складені графіки роботи пересувних відділень.

Перший млинець нанівець

Наприкінці серпня мобільні бригади виїхали на села Онуфріївської територіальної громади для ознайомлення з населенням. Згідно з планом, під час подальшої роботи саме вони приїздитимуть у всі населені пункти, відповідно до графіка. На території Онуфріївщини пересувні поштові бригади повинні були запрацювати з 10 вересня, але фактично їхня робота в тестовому режимі почалася раніше. Але перший же день роботи таких відділень показав, що замість поштового «щастя» люди отримали масу негативу та висловили чимало невдоволення. Зокрема, вкрай напружена ситуація склалась із обслуговуванням жителів сіл Деріївка та Успенка.

Старости населених пунктів разом із їхніми жителями висловили своє розчарування щодо реформи. Багато нарікань на обслуговування пересувним відділенням висловили старости сіл Деріївка (Руслан Яцина), Млинка (Наталія Борщик), Успенки (Тетяна Плітка). Перш за все, обурення викликав несвоєчасний (в порушення графіка) приїзд пересувного відділення, грубість та агресивність деяких членів його екіпажу, надане не в повному обсязі обслуговування клієнтів тощо. Як то кажуть, перший млинець нанівець.

Крім того, в Онуфріївського селищного голови Віталія Берези та старост виникло справедливе запитання, чому «Укрпошта» «зобов’язує» місцеву владу забезпечувати пересувні відділення так званими точками присутності для обслуговування населення, при тому, що має власні приміщення, але більшість із яких доведені до вкрай занедбаного стану. І раніше сільські ради брали на себе ремонти, надавали допомогу з опаленням поштових відділень. Якщо взялися за реформу, то робити її треба не за рахунок когось — обурюються представники громад. Тим паче що нині в громадах напружена ситуація з оплатою за використані енергоносії. В кожному селі старости налаштовуються на економне та раціональне використання адмінбудівель, приміщень закладів соціальної сфери.

Загалом на території Онуфріївської громади, згідно з графіками, працюватимуть три пересувні відділення. Так, пересувне відділення № 54 обслуговуватиме жителів Деріївки в вівторок та суботу з 9.45 до 11.45, Калачівки — в четвер з 13.20 до 14.20, Костянтинівки — в четвер із 10.00 до 12.00, Лозуватки — в четвер 14.00 до 14.45 (!), Любівки — в четвер із 14.35 до 15.20, Павловолуйська — в середу з 11.55  до 12.25 (!), Солдатського — в четвер з 12.15  до 12.45 (!), Успенки — в середу з 9.20  до 10.20, Дачі — в середу з 11.05 до 11.35 (!). І так далі. Також вказується, що графіки роботи пересувних відділень можуть бути змінені в залежності від потреб населення. От лише в дотриманні графіка, поки що, виникають сумніви. Адже на заваді може стати і негода, і інші фактори...

Як реально бригада пересувного відділення зможе за 1-2 години обслужити 50—100 клієнтів, які прийшли і чекають у черзі, щоб оплатити комунальні послуги, чи зробити інші платежі, відправити чи отримати посилку, зробити переказ коштів тощо, при цьому — розвезти пенсії, соціальні виплати, періодику, повідомлення-квитанції на сплату комунальних платежів, повідомлення про призначення субсидій тощо.

Заступник директора з розвитку мережі обласної дирекції АТ «Укрпошта» Марина Ладигіна запевнила представників громад, що на всі зауваження обов’язково буде відповідна реакція. Зокрема, повідомила, що стаціонарне відділення залишиться не лише в Онуфріївці та Павлиші, а й в Куцеволівці, де місцеві поштарі виявили бажання пройти навчання, щоб відділення набуло статусу автоматизованого.

Поки що місцеві листоноші залишаються в Зибковому, Камбурліївці, Успенці та Млинку (на це вони надали згоду). Вони обслуговуватимуть населення разом із працівниками пересувного відділення. В ході роботи також може бути збільшена кількість стаціонарних листонош, які працюватимуть по 3-4 дні на тиждень.

«Ми готові прислухатись до зауважень...»

Від старост прозвучали пропозиції про збільшення часу на обслуговування населених пунктів, особливо тих, які мають велику протяжність. Також для полегшення роботи поштовиків запропоновано використовувати складені для екстреної медичної допомоги карти населених пунктів із назвами вулиць та нумерацією будинків. Надійшла пропозиція і про встановити, якщо це можливо, поштові автоматизовані термінали (навіть — у приміщеннях колишніх сільських рад), де адміністратори надавали б допомогу місцевим жителям у здійсненні комунальних чи інших платежів.
Як зазначив селищний голова Віталій Береза, громада може піти назустріч поштовикам, але якщо вони відповідально ставитимуться до своєї роботи, до реалізації реформи. Основні вимоги — щодо пунктуальності, оперативності, коректності, якості надання послуг.

«На території Онуфріївщини не повинно бути соціального напруження через поштову реформу, — наголосив Віталій Миколайович. — Ми вимагатимемо належної роботи поштовиків. Адже, зрештою, увесь негатив від впровадження цієї реформи ляже на місцеву владу, яка, на жаль, не може зупинити її. Ми вболіваємо і за те, щоб пенсії були доставлені вчасно, і щоб люди зробили необхідні платежі без запізнення та місцеву газету мали можливість передплатити і вчасно отримати...».

Нині є домовленість із поштовиками, що старости подадуть через начальників пересувних поштових відділень свої зауваження та пропозиції обласній дирекції «Укрпошти» для подальшого врахування в роботі.

Марина Ладигіна звернулась до селищного голови, старост територій і в їхніх особах — до жителів сіл, які залишились незадоволеними першими днями роботи пересувних відділень, із вибаченнями: «Ми готові прислухатись до зауважень, до підказок, корегувати графіки роботи пересувних відділень, де потрібно — залишити місцеву листоношу. Будуть звільнені з роботи ті працівники, які не виконуватимуть своїх функцій у повній мірі. Давайте місяць відпрацюємо, побачимо, де і що треба змінити і врахуємо потреби населення». Також вона повідомила, що Павлиське відділення переїздить в краще приміщення. Є домовленість із керівництвом Ощадбанку, відділення якого розміщувалось на першому поверсі колишньої селищної ради, і тепер поштарі надаватимуть послуги там.

Замість післямови

Стало відомо, що пересувні відділення з 1 жовтня мають запрацювати за зміненими відповідно до побажань жителів графіками, які будуть оприлюднені. Люди ж сподіваються, що «Укрпошта» нарешті запрацює належним чином, або ж ця реформа — лише профанація.

Фото: Укрінформ