Звернення Верховної Ради України до Конференції Організації Об’єднаних Націй зі зміни клімату, яка включатиме проведення 26-ї сесії Конференції Сторін Рамкової конвенції Організації Об’єднаних Націй про зміну клімату, 16-ї сесії Конференції Сторін, яка є нарадою Сторін Кіотського протоколу, та 3-ї сесії Конференції Сторін, яка є нарадою Сторін Паризької угоди, Генеральної Асамблеї ООН, Європейського Союзу, Ради Європи, парламентських асамблей, Європейського парламенту, Міжпарламентського союзу, інших регіональних і міжнародних організацій, урядів та парламентів іноземних держав, на підтримку глобальних цілей з питань зміни клімату

 

Визнаючи глобальний антропогенний вплив на зміну клімату та необхідність невідкладного ефективного реагування на загрози, що викликані зміною клімату, та необхідність адаптації до наслідків зміни клімату, керуючись принципом спільної, але диференційованої відповідальності держав,

відмічаючи, що 30 липня 2021 року Кабінет Міністрів України затвердив оновлений національно-визначений внесок до Паризької угоди, який ставить за мету скоротити викиди парникових газів до 2030 року до рівня 35 відсотків порівняно з 1990 роком та досягнення вуглецевої нейтральності не пізніше 2060 року,

проголошуючи незворотній та поступовий перехід України до низьковуглецевого розвитку,

з метою досягнення Цілей сталого розвитку та Порядку денного у сфері сталого розвитку до 2030 року,

з метою досягнення цілей Паризької угоди, а саме стримати зростання середньої глобальної температури на рівні значно нижче 2°C та докладати зусиль щодо її обмеження до 1,5°C,

пам’ятаючи, що згідно з науковими даними необхідно і надалі нарощувати зусилля, аби спільно утримати 1,5°C у межах досяжності, що дозволить запобігти найгіршим наслідкам зміни клімату, особливо для найбільш уразливих країн,

Верховна Рада України

звертається до Конференції Організації Об’єднаних Націй зі зміни клімату, яка включатиме проведення 26-ї сесії Конференції Сторін Рамкової конвенції Організації Об’єднаних Націй про зміну клімату, 16-ї сесії Конференції Сторін, яка є нарадою Сторін Кіотського протоколу, та 3-ї сесії Конференції Сторін, яка є нарадою Сторін Паризької угоди, Генеральної Асамблеї ООН, Європейського Союзу, Ради Європи, парламентських асамблей, Європейського парламенту, Міжпарламентського союзу, інших регіональних і міжнародних організацій, урядів та парламентів іноземних держав, та заявляє про підтримку глобальних цілей з питань зміни клімату, спрямованих на те, щоб до 2030 року зробити чисті технології та рішення сталого розвитку найбільш доступними, недорогими та привабливими в кожному секторі, що викидає парникові гази, наполягає на тому, щоб при підготовці офіційних документів, публікацій та звітів, у яких використовується статистична та інша інформація, надана Російською Федерацією, Сторони та Секретаріат Рамкової конвенції Організації Об’єднаних Націй про зміну клімату на постійній основі неухильно дотримувалися положень резолюцій Генеральної Асамблеї ООН 68/262 від 27 березня 2014 року «Територіальна цілісність України», а також 73/263 від 16 грудня 2020 року «Ситуація з правами людини в Автономній Республіці Крим та м. Севастополь, Україна»,

привертає увагу міжнародної спільноти до триваючої збройної агресії Російської Федерації проти України, яка, зо-крема, створює загрозливу екологічну ситуацію в тимчасово окупованій Автономній Республіці Крим і м. Севастополь та на тимчасово окупованих територіях Луганської і Донецької областей, блокуючи будь-які міжнародні моніторингові механізми та перешкоджаючи об’єктивній оцінці екологічного стану на вже понад сім років тимчасово окупованих Росією територіях,

закликає міжнародну спільноту приділити належну увагу і сприяти повноцінній реалізації та захисту екологічних прав мільйонів людей, які живуть в тимчасово окупованій Автономній Республіці Крим і м. Севастополь та на тимчасово окупованих територіях Луганської і Донецької областей, що стане можливим лише після припинення російської окупації і відновлення контролю України над цими територіями, а також не допустити, щоб поставки енергії стали додатковою 
зброєю в руках Російської Федерації, яка використовує їх як політичний важіль впливу і шантажу шляхом обмеження постачання газу до Європи, використанням енергоносіїв як зброї напередодні настання зимового сезону,

засвідчує намір якнайшвидшого створення та оновлення законодавства в частині запровадження ієрархії управління відходами та зменшення викидів парникових газів внаслідок скорочення обсягів захоронення відходів та рекультивації існуючих полігонів твердих побутових відходів та сміттєзвалищ, «зеленої» трансформації промисловості та переходу до системи інтегрованих дозволів на викиди, скиди забруднюючих речовин та утворення відходів, відповідно до найкращих доступних технологій з метою зменшення промислового забруднення та скороченню викидів парникових газів, впровадження національної системи торгівлі квотами на викиди парникових газів, впровадження системи енергозбереження та енергоефективності, скорочення обсягів споживання викопних видів палива, прискорення впровадження чистих технологій, реформування системи оподаткування викидів парникових газів, створення Українського кліматичного Фонду, реформування екологічного контролю, збільшення площі лісів, збереження самосійних лісів та природних степових та лучних екосистем, зупинення деградації земель задля збільшення поглинання парникових газів, збереження біорізноманіття та впорядкування діяльності на територіях Смарагдової мережі.