У Мистецькому Арсеналі стартував щорічний форум  Art Kyіv Contemporary. Цього разу він відбувається у дещо зміненому форматі. «Ми зосередилися на проекті як методі репрезентації сучасного мистецтва», — пояснює член експертної ради VІІІ Art Kyіv Contemporary Олександр Соловйов. За висловлюванням одного з учасників форуму, організатори «насмілилися зняти цінники і залишити роботи», відійти від умов ярмарку. Новий формат обіцяє відкриту дискусію між різними мистецьким інституціями — музеями, галереями, художніми центрами, а також незалежними кураторами та авторами.

— Важливою частиною програми буде презентація арт-проектів із різних регіонів України, що допоможе проаналізувати динаміку та якість арт-процесів, оцінити вплив минулорічного першого Київського міжнародного бієнале сучасного мистецтва та влаштувати своєрідний огляд мистецьких сил напередодні другого — АRSENALE-2014, — додає асистент генерального директора Мистецького Арсеналу Олексій Ананов.

Експозицію відкриває Платформа молодих художників. Проект «Індустріальний едем» від Антона Логова, Данила Шуміхіна, Степана Рябченка, Юрія Сивирина та Ярослава Солопа викриває залежність людства від різноманітних гаджетів і представляє цивілізований світ як велику фабрику, куди прагнуть потрапити усі — на виробництво і переробку. Інші молоді й амбітні пропонують переписати гасло «Знання — це сила», яке в інформаційну епоху втратило свою актуальність. Невігластво, мовляв, не вада, адже тільки незіпсовані академічною школою митці здатні створити чи винайти щось варте уваги.

«Зіпсований» академічною освітою найдорожчий український художник Анатолій Криволап пропонує свої «кольорові медитації». На VІІІ Art Kyіv Contemporary столична OntoArtGallery експонує його «Золоту колекцію». Найближчої суботи в межах форуму відбудеться презентація книги «Метафізика чистого кольору Анатолія Криволапа» за участю самого метра та авторки дослідження Олесі Авраменко.

Відомий майстер провокації Арсен Савадов представив на форумі проект «Commedіa dell Arte: Арлекін і П’єро в Криму», звертаючись до символів італійського театру епохи Відродження. А от натхненникам проекту «Медіа-фейс» ностальгія не притаманна: художник Владислав Шерешевський пропонує гарні ліки від нав’язаних медіаштампів. У центрі його уваги — останні політичні новини. Євроінтеграціні очікування, торговельні війни, нав’язані аудиторії страхи та ідоли.

«Ньюзмейкера номер один» від України напередодні Вільнюського саміту зображено у німбі зірочок з єесівського прапора. Біля його російського колеги — глек українського борщу. Це — посвята «нашому улюбленому каналу ОРТ», пояснює Владислав Шерешевський (на знімку). Якщо так триватиме надалі, сусіди можуть залишитися без популярної страви, яку вони звикли називати «первое», — пророкує художник.

Автори проекту «Російський музей» іронізують над схильністю сучасників до всезагального спрощення: за браком часу спілкування зводиться до смс, а мистецтво — до легко впізнаваних і завчених схем.

Ще одну тему для дискусії в межах проекту «Схарапуджена шкарпетка» запропонував метр вітчизняного живопису Олександр Ройтбурд. Його абстракції слугують тлом для часом невеселих роздумів і про життя, і про мистецтво. Або про Бога і «поточний політичний момент». Одну з робіт супроводжує напис: «Топ-10 заповідей», — ще один натяк на убивчу тенденцію до спрощення як руху в бік духовної і моральної деградації.

Фото Олександра КЛИМЕНКА.