Про дороги і громадський транспорт ішлося під час виїзного засідання Комітету Верховної Ради з питань транспорту і зв’язку, що відбулося минулої п’ятниці у Тернополі під керівництвом його голови, народного депутата України Бориса Колеснікова. Участь у ньому взяли народні депутати, керівники профільних органів, представники центральної та місцевої влади. Ініціював його проведення народний депутат Василь Деревляний (ВО «Батьківщина»). Тернопільщина і Луганщина можуть стати пілотними областями щодо пошуку нових підходів у розв’язанні цих проблем.
Стан доріг в області, як і загалом в Україні, критичний. Торік робота на шляхах дещо пожвавилася. Поточним ремонтом полагоджено 300 кілометрів доріг місцевого значення на суму 415 мільйонів гривень, але й досі «Укравтодор» боргує місцевим шляховикам 231 мільйон. Оскільки оборотні кошти фактично вимиті, а фінансування вкрай обмежене, робота підрядних організацій Служби автомобільних доріг в області фактично паралізована.
Борис Колесніков переконаний, що у будівництво нових доріг інвестиції має робити держава, тоді як акцизи повинні йти на обслуговування наявних. Нині навколо акумулювання акцизів створено чимало шахрайських схем. У рік за рахунок акцизів збирають 10—12 млрд. грн., а судячи з інтенсивності транспортного потоку, мали б у чотири рази більше. Є намір створити цільовий дорожній фонд. Його кошти не повинні йти через Держказначейство. Ними мають розпоряджатися дорожники під контролем місцевих рад.
Пропонуються нові підходи і щодо поліпшення роботи громадського транспорту. Передусім місцева влада має подумати над тим, як поступово замінити маршрутні таксі великогабаритними автобусами. Адже це безпека пасажирів. Маршрутки здебільшого перероблені з вантажного транспорту і не гарантують безпеки людей, про що свідчать численні жертви в ДТП. Оскільки перевізники вклали у свій бізнес відповідні кошти, то їм пропонується дати до п’яти років для переорієнтування на інший вид підприємництва.
Про все це журналісти довідалися після закінчення засідання від голів комітету Бориса Колеснікова та облдержадміністрації Валентина Хоптяна. Бути присутніми на самому засіданні їм не дозволили. Після вступних слів головуючих представників ЗМІ попросили із зали вченої ради національного економічного університету, де відбувалося засідання. Найімовірніше, це ініціатива місцевої влади. Аргумент, нібито в залі було затісно. Борис Колесніков пообіцяв подарувати університету монітори, щоб журналісти у майбутньому могли спостерігати за засіданнями в іншому приміщенні. Хоч університет і сам міг би це зробити, якби було «добро». Мабуть, місцеві високопосадовці не хотіли, щоб журналісти почули критику на їхню адресу. Але вона таки пролунала.
 
Тернопільська область.
Довідково
Ремонту потребують 83 відсотки від усієї протяжності автомобільних доріг області. Порівняно з 1990 роком обсяги робіт із капітального ремонту скоротилися у 81 раз, з поточного — у п’ять разів.