У комітетах Верховної Ради
Комітет з питань бюджету рекомендує парламенту прийняти за основу та в цілому проект закону про внесення зміни до додатка №3 до Закону «Про Державний бюджет України на 2013 рік» (щодо перерозподілу видатків).
Законопроект розроблено з метою вирішення питання надання фінансової підтримки Українському молодіжному аерокосмічному об’єднанню «Сузір’я» для реалізації молодіжних програм аерокосмічного профілю.
Пропонується збільшити за загальним фондом державного бюджету бюджетні призначення Міністерству молоді та спорту на 2 300 тисяч гривень за рахунок зменшення бюджетних призначень Міністерства фінансів. Отже, законопроект передбачає перерозподіл видатків державного бюджету між бюджетними програмами в межах загального обсягу бюджетних призначень, встановлених головним розпорядникам, без зміни загальних показників видатків державного бюджету. Тобто реалізація законопроекту не потребуватиме додаткових витрат з державного бюджету.
Комітет з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму за результатами розгляду цього законопроекту також рекомендував Верховній Раді прийняти його за основу, враховуючи важливість програм аерокосмічного молодіжного об’єднання «Сузір’я» для підтримки талановитої молоді.
Приватизація комбінату має сприяти його модернізації
Спеціальна контрольна комісія з питань приватизації розглянула питання правомірності та економічної доцільності внесення державного підприємства «Запорізький титано-магнієвий комбінат» до статутного капіталу новоствореного товариства з обмеженою відповідальністю із залученням приватного інвестора.
Як зазначалося під час засідання, на виконання урядової постанови «Деякі питання титанової галузі» було прийнято рішення щодо створення товариства з обмеженою відповідальністю «Запорізький титано-магнієвий комбінат» (ТОВ «ЗТМК»), державна частка у статутному капіталі якого мала бути встановлена на рівні не нижче 51 відсотка.
Відповідно до умов конкурсу з відбору недержавного учасника (ТОВ «ЗТМК»), між Фондом державного майна України та компанією «TOJІEKCІC ТРЕЙДІНГ ЛІМІТЕД» (належить до групи DF — багатогалузевої міжнародної групи компаній, активи якої зосереджено в хімічній промисловості, виробництві титану, газовому та банківському секторах) було укладено Договір про заснування ТОВ «ЗТМК», яким, зокрема, передбачено інвестиційні зобов’язання компанії на загальну суму 110 мільйонів доларів США щодо забезпечення реалізації інвестиційної програми технічної модернізації виробництва.
За підсумками роботи на ЗТМК члени комісії — народні депутати дійшли висновку, що виробничі потужності підприємства технологічно застаріли і потребують інвестицій в обсязі «орієнтовно від 500 до 700 мільйонів доларів США» для збереження, модернізації та збільшення виробництва титанової губки, яка є стратегічно важливою продукцією для вітчизняної та світової аерокосмічної галузі. Члени комісії звернули також увагу на те, що умови проведення конкурсу не гарантували спрямування залучених інвестиційних коштів саме в модернізацію та розширення виробництва титанової губки.
Народні депутати взяли до уваги й те, що «незалежно від того, чи залишиться ЗТМК виключно в державній власності, чи буде приватизований частково або повністю, критичною для конкурентоспроможності підприємства є проблема питомої ваги електроенергії в собівартості основної продукції — 41 відсоток. Технологічний процес виробництва титанової губки є енергоємним, але важливо, що тариф на електроенергію для ЗТМК в Україні майже в 2—3 рази більший, ніж для аналогічних підприємств—конкурентів ЗТМК в інших країнах світу (США, Росії, Японії, Китаї, Казахстані)».
Комісія ухвалила рішення звернутися до уряду країни з низкою пропозицій: зокрема, створити робочу групу у складі уповноважених осіб профільних міністерств, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, Фонду державного майна, ДП НАЕК «Енергоатом» та ВП «Запорізька АЕС» ДП НАЕК «Енергоатом» для вивчення питання можливості розробки та запровадження спеціальної тарифної політики для підприємств енергоємних виробництв. А також вжити заходів стосовно приватизації ЗТМК шляхом проведення конкурентного аукціону з умовою збереження, модернізації та розширення потужностей з виробництва основної продукції — титанової губки.
Запускатимемо нові супутники
Комітет з питань інформатизації та інформаційних технологій підтримує проект закону про внесення змін до статті 6 Закону «Про Державний бюджет України на 2013 рік» (щодо фінансового забезпечення реалізації міжнародних проектів «Циклон-4» та створення Національної системи супутникового зв’язку).
Метою законопроекту є фінансове забезпечення виконання міжнародних зобов’язань України за Договором між Україною та Федеративною Республікою Бразилія про довгострокове співробітництво щодо використання ракети-носія «Циклон-4» на пусковому центрі Алкантара та за Кредитним договором від 15 грудня 2009 року між Державним підприємством «Укркосмос» та Канадською експортною агенцією.
Голова комітету Валерій Омельченко зазначив, що створення Національної супутникової системи зв’язку є одним із пріоритетів «Загальнодержавної цільової науково-технічної космічної програми на 2013—2017 роки», а ухвалення законопроекту і впровадження його положень дасть можливість посилити позиції України як космічної держави та сприятиме розвитку космічної галузі загалом. Це дасть змогу створити і зберегти близько 10 тисяч робочих місць, призведе до розвитку виробничої та науково-технічної бази космічної галузі, надасть можливість здійснення запуску українських супутників у космос на пільгових умовах.
Як призначатимуть штраф і пеню
Комітет з питань економічної політики рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо врегулювання змісту та порядку застосування штрафних санкцій у сфері господарювання і неустойки).
Законопроектом пропонується внести низку змін до Цивільного та Господарського кодексів України, які спрямовані на подальше вдосконалення застосування неустойки та інших штрафних санкцій у цивільно-правових відносинах.
Згідно із проектом, неустойкою є визначена відповідно до закону або договору грошова сума, яку боржник повинен сплатити кредиторові в разі порушення боржником зобов’язання. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов’язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов’язання за кожен день прострочення виконання. Відповідно до закону або договору неустойка може обчислюватись інакше, ніж передбачено у частинах другій та третій статті 549 Цивільного кодексу.
За повідомленням Інформаційного управління Верховної Ради.