Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи не підтримав проект закону про громадський контроль за використанням та охороною земель.
Законопроект (реєстр. № 2484а) спрямований на вдосконалення законодавчого регулювання громадського контролю у сфері використання та охорони земель. Необхідність розробки проекту, як зазначається у пояснювальній записці, мотивується тим, що громадський контроль залишається поза правовим регулюванням і не затверджено Положення про громадських інспекторів із контролю, передбачене ст. 190 Земельного кодексу України.
Під час обговорення проекту закону народні депутати наголошували на тому, що вдосконалення правового регулювання у цій сфері суспільних відносин потребує, насамперед, урахування ключових, базових положень законодавства, яке регулює участь громадськості у контролі за додержанням вимог щодо охорони та раціонального використання природних ресурсів, включаючи землю. Такі положення, зокрема, містяться у Законі «Про охорону навколишнього природного середовища». Так, відповідно до частини 4 ст. 16 «управління в галузі охорони навколишнього природного середовища здійснюється громадськими об’єднаннями і організаціями, якщо така діяльність передбачена їх статутами, зареєстрованими відповідно до законодавства України». Повноваження таких об’єднань визначені у ст. 21 (участь у розробці програм та утворення громадських фондів у відповідній сфері, участь у проведенні державними органами управління перевірок виконання природоохоронних планів та заходів; проведення громадської екологічної експертизи та ін.). Окремо у цьому законі визначаються засади організації громадського контролю, який, зокрема, має здійснюватися громадськими інспекторами (ст. 36).
На засіданні комітету зазначалося також, що питання громадського контролю регулюються і в інших кодексах та законах, а саме: ст. 95 Лісового кодексу, ст. 20 Водного кодексу, ст. 58 Закону «Про тваринний світ».
На думку членів комітету, вдосконалення законодавчого регулювання громадського контролю у сфері використання та охорони земель не повинно обмежуватися змінами лише до ст. 190 Земельного кодексу, а має здійснюватися системно, стосовно всіх законодавчих актів, що визначають засади організації громадського контролю у відповідній сфері, починаючи із Закону «Про охорону навколишнього природного середовища».
 
Інформаційне управління апарату Верховної Ради України.