Справи київської підземки постійно на слуху в городян. Уже тривалий час її керівники кажуть про збитковість метро та необхідність підвищити плату за проїзд, хоча й стверджують, що мужньо утримують ціни.

А от багато опозиційних політиків, представники громадських організацій заявляють про умисне заниження показників пасажиропотоку в метро, що обертається недоотриманими доходами. Крім того, експерти припускають, що київський метрополітен щонайменше втричі завищує кількість пільговиків. Таємницею за сімома замками є також і справжні кошти, одержувані від розміщення реклами, багатьох видів діяльності, у тому числі й торгівлі, якими займається підземка.

Ці проблеми постійно порушувалися на шпальтах «Голосу України». Про уявну збитковість, через яку нібито, за твердженням керівників  метрополітену, в них не залишається іншого виходу, як підвищити плату за проїзд, йшлося в минулому випуску сторінки «Київ» («Бідняки-мільйонери з підземки», 18.09.13). У матеріалі висловлювалося побоювання, що, попри сумніви фахівців у цьому, метрополітен може все-таки збільшити тарифи.

І новина про це не змусила себе довго чекати: глава Державної інспекції України з контролю за цінами Олександр Кисельов у інтерв’ю одному з видань повідомив, що через зростання цін на електроенергію, необхідність оновлювати технічний склад вартість проїзду в київській підземці підвищиться. Щоправда, він не уточнив часові рамки й суму, на яку може збільшитися ціна. А от голова КМДА Олександр Попов недавно заявив, що «економічно обґрунтований тариф для проїзду в метро становить 3,5 грн.», однак найближчим часом вартість проїзду не підвищиться.

Тим часом чимало читачів, які написали відгуки на кореспонденцію «Бідняки-мільйонери з підземки», дивуються: «Знову байки про «економічно обґрунтований» рівень ціни на проїзд, як, до речі, і на газ, і на електроенергію! За такого колосального пасажиропотоку — близько двох мільйонів людей щодня — метро зазнає збитків? З іншого боку, Україна достатньо виробляє електроенергії, навіть продає її на експорт. І вартість проїзду при цьому так сильно залежить від вартості електроенергії. Щось не сходиться...»

 

На знімку: вхід на станцію «Хрещатик».

Мал. Олексія КУСТОВСЬКОГО.