Дедалі частіше об’єктом уваги ЗМІ стає КП «Київський метрополітен». Його керівників, зокрема, обвинувачують у використанні тіньових схем, корупції, зловживаннях під час проведення тендерів на закупівлю матеріалів і механізмів. Не один раз ці проблеми порушувалися також на сторінках «Голосу України».
Нещодавно в різних виданнях з’явилися серйозні статті про розкрадання і зловживання в підземці, до яких начебто причетні не тільки керівники, а й «менеджери» нижньої ланки. У корупційних схемах, стверджують їхні автори, зав’язані навіть рядові працівники.
Найскандальніші обвинувачення — у тіньових перевезеннях і тендерних махінаціях. А факти про тіньовий оборот жетонів на проїзд у метрополітені — просто вбивчі: через це щорічно втрачається близько 20—30% виручки! Експерти, які вивчали «справу жетонів», переконані, що близько третини їх і нині крутяться у тіньовому бізнесі працівників метрополітену: невраховані, вони конвертуються в їхні додаткові «заробітки».
Що дуже схоже на правду, з огляду на минулорічну справу, яка досі знаходиться в суді: чотири касири станції «Мінська» вкрали 1,2 млн. грн., привласнюючи частину виручки впродовж півтора років. А чи є гарантія, що інші їхні «колеги» дотепер не чинять так само?
Не менш цікавий ще один факт: виявляється, пасажирів-пільговиків, які користуються метро безплатно, в підземці їздить у 30 разів менше, ніж зазначено у звітах адміністрації підприємства. Що з’ясувалося після запровадження картки киянина для малоімущих городян.
Тим часом торік «Київський метрополітен» відзвітував: зароблено 956 млн. грн., витрачено понад 1,3 млрд., збиток — 345 млн. грн. Тому адміністрація КП щорік порушує питання про підвищення плати за проїзд, аргументуючи це збитковістю перевезень. Можливо, пише один з авторів статей, депутат Київради, секретар Комісії з питань гуманітарної політики Олексій Давиденко, який обвинувачує керівників метрополітену в тіньових перевезеннях, збиткові мільйони — і є ті самі, які щорічно вимиваються з обороту колись найдохіднішого підприємства столиці?
Обвинувачення серйозні. Яка ж реакція на них керівників метрополітену і КМДА, в підпорядкуванні котрої перебуває це КП? А жодної: ніхто з них не обурився, не образився, не звернувся до суду з позовами про наклеп. Адже підприємство належить громаді, що мала б знати, як використовуються її гроші. Але, якщо по правді, то вона не особливо цим і переймається: не запротестували громадські організації, політичні сили, що рвуться до управління містом, ні навіть депутати Київради, які не вимагають розслідувань. Навіть сам автор обвинувачення Олексій Давиденко обмежився публікацією в одному з електронних ЗМІ, а не звернувся із заявою до міліції, що швидше схоже на піар самого себе, ніж на турботу про суспільне благо.
Тенденція, одначе: ви, дорогі читачі, очевидно, й самі помітили, що навіть найаргументованіші публікації у ЗМІ нехтуються не тільки їх «героями», а й тими, хто з обов’язку служби зобов’язаний не пропускати повз увагу факти порушення законодавства, не кажучи вже про обвинувачення в розкраданні народних грошей. 
Але повернемося до ситуації в КП «Київський метрополітен». Усі публікації про махінації детально розповідають про механізми розкрадань. Є таке насправді чи ні — журналістам перевірити важко, а швидше за все — неможливо. Але що відбувається в цьому підприємстві, які насправді його статки? Відповісти на ці запитання зобов’язані відповідні державні контролюючі органи. Питання не тільки в тім, зроблять вони це чи ні, а й чи будуть покарані винні? «Голос України» стежитиме за розвитком подій і повідомлятиме про їх перебіг читачам.
vpysanska@golos.com.ua