Нез­ва­жа­ю­чи на убо­гість лі­со­во­го бюд­же­ту, що по­пов­ню­єть­ся тіль­ки від про­да­жу ягід, гри­бів і ши­шок (го­рі­хи об­но­сять біл­ки й про­да­ють їх за ва­лю­ту, пот­ріб­ну Лі­со­ви­ко­ві), Мі­ніс­тер­ство лі­со­вої ос­ві­ти ска­су­ва­ло ко­лиш­нє де­ся­ти­річ­не шкіль­не нав­чан­ня і вве­ло два­над­ця­ти­річ­не, по­яс­ню­ю­чи це тим, що у зв'яз­ку з ви­мо­га­ми ча­су (не ли­ше За­кор­до­ну) не­об­хід­но ро­зу­му, по­ки що, на 20 від­сот­ків біль­ше. Не біль­ше й не мен­ше, ос­кіль­ки ко­е­фі­ці­єнт Кью ро­зу­му ви­пус­кни­ків шко­ли по­ви­нен бу­ти 120-від­сот­ко­вим. Два­над­ця­ти­річ­не нав­чан­ня бу­ло зап­ро­вад­же­но для всіх пер­на­тих, нез­ва­жа­ю­чи на їх­ні здіб­нос­ті й мож­ли­вос­ті, то­му що во­но плат­не. У зв'яз­ку із два­над­ця­ти­річ­ним нав­чан­ням до нав­чаль­ної прог­ра­ми вве­ли сім іно­зем­них мов, не вва­жа­ю­чи дер­жав­ної: со­ба­чу, ба­ра­ня­чу, ко­ров'я­чу, ко­тя­чу, кін­ську, сви­ня­чу і ми­ша­чо-щу­ря­чу.

На зди­во­ва­ні пи­тан­ня й за­пе­ре­чен­ня бать­ків, За­ві­ду­вач нав­чаль­ної час­ти­ни пос­лав­ся на на­каз Ди­рек­то­ра на ви­ко­нан­ня ін­струк­ції мі­ніс­тер­ства і по­яс­нив, що со­ба­ча мо­ва, по-пер­ше, дру­га піс­ля дер­жав­ної й то­му го­лов­на (тим па­че що, мож­ли­во, не­за­ба­ром ста­не дер­жав­ною), ос­кіль­ки со­ба­ки є скрізь; по-дру­ге, зна­ти її не­об­хід­но на­сам­пе­ред для спіл­ку­ван­ня із со­ба­чи­ми гро­ма­дя­на­ми піс­ля при­бут­тя їх у спра­вах до нас і теж нас -- до них, а ін­ші мо­ви зна­ти не­об­хід­но для різ­но­го спіл­ку­ван­ня в іно­зем­них ко­ша­рах, ко­рів­ни­ках, стай­нях, сви­нар­ни­ках, не ка­жу­чи вже про ко­тя­чу як не­об­хід­ну для ви­рі­шен­ня куль­тур­них зв'яз­ків із За­кор­до­ном. Що ж сто­су­єть­ся мо­ви ми­ша­чо-щу­ря­чої, то во­на по­ши­ре­на по всьо­му сві­ту, то­му що ми­ші й па­цю­ки всю­ди­су­щі. То­му що є во­ни в всіх ко­ша­рах, ко­рів­ни­ках, стай­нях, сви­нар­ни­ках, а та­кож у со­ба­чих буд­ках, до ту­а­ле­тів включ­но!

Ок­рім ска­за­но­го про не­об­хід­ність знан­ня ще се­ми мов, вар­то ска­за­ти та­кож про не менш важ­ли­вий пред­мет -- іс­то­рію Лі­су, що від­те­пер пред­став­ле­на в но­во­му ба­чен­ні й то­му вик­ла­да­ти­ся бу­де в но­во­му виг­ля­ді.

Іс­то­рія Лі­су в но­во­му ба­чен­ні -- це ба­чен­ня Лі­су з но­вих, не­ба­че­них ра­ні­ше ви­сот Три­піль­ських па­гор­бів, від­по­від­но до яко­го Ліс з'я­вив­ся на Світ од­ра­зу, тіль­ки-но за­ли­шив­ся По­топ без во­ди, а на йо­го міс­ці ут­во­ри­ло­ся Три­піл­ля, що скла­да­єть­ся із трьох без­край­ніх по­лів, на всіх яких по­тім і з'я­вив­ся один Ліс без­край­ній, але в ме­жах дер­жав­них кор­до­нів.

Піс­ля за­вер­шен­ня два­над­ця­ти­річ­но­го нав­чан­ня се­ми мо­вам і од­ні­єї іс­то­рії, ко­лиш­ні ді­ти-жов­то­ро­ти­ки ста­ють до­рос­ли­ми-жов­то­ро­ти­ка­ми, се­ред яких шко­ли ви­пус­ти­ли: го­роб­че­нят і го­роб­че­бу­ха­рів, во­ро­нят і во­ро­ни­щів, дят­лят і дят­ли­вів, си­ни­ци­нят і си­ни­ци­ків, со­ро­чат і со­ро­чи­ків, удо­дят і удо­ді­їв, і, звіс­но ж, зо­зу­ле­нят й зо­зу­ле­ни­ків.

Поз­був­шись на­реш­ті шкіль­но­го яр­ма, всі от­ри­ма­ли до­від­ки-дип­ло­ми, та­кі со­бі бре­ве із дво­ма сур­гу­че­ви­ми пе­чат­ка­ми, що свід­чать: од­на -про ря­ту­ван­ня від ди­тя­чої жов­то­ро­тос­ті, ві­до­мої як ін­фан­ти­лізм (у до­рос­лих жов­то­ро­ти­ків він до­віч­ний), дру­га -- про от­ри­ман­ня так зва­ної се­ред­ньої ос­ві­ти (ос­ві­ти із се­ред­ні­ми оцін­ка­ми по­се­ред­нос­ті).

Хо­ча до­ку­мент, ви­да­ний та от­ри­ма­ний, спи­са­ний зго­ри до­ни­зу і в обид­ва бо­ки, в го­ло­вах пта­ше­нят не­має жод­них ін­ших за­пи­сів, ок­рім мов, яки­ми мо­жуть во­ни те­пер бе­ка­ти, му­ка­ти, ір­жа­ти, хрю­ка­ти, а го­лов­не, гав­ка­ти й та­кож няв­ка­ти і скіль­ки зав­год­но пи­ща­ти та ще ма­ють у го­ло­ві за­пис де­кіль­кох дат і ряд­ків з іс­то­рії, які й ста­нов­лять за­кін­че­ну ос­ві­ту.

От­же, го­ло­ви всіх ви­я­ви­ли­ся схо­жі на шпа­ків­ню, кот­ра, до по­се­лен­ня в ній шпа­ків, був зов­сім по­рож­ня, а піс­ля їх­ньо­го від­льо­ту за­ли­ши­ла­ся зі сміт­тям! І то­му про та­ких го­лів мож­на с упев­не­ніс­тю ска­за­ти, що бу­ли во­ни спо­чат­ку та­бу­лою ра­са, а по­тім ста­ли сі­рою та­бу­лою (та­бе­лем). Щоп­рав­да, не так від знан­ня всіх мов, як від знан­ня од­ні­єї тіль­ки іс­то­рії.

Але це ни­ніш­ні жов­то­ро­ті, а нас­туп­ні ма­ти­муть у го­ло­ві сі­ру ре­чо­ви­ну із бла­кит­ни­ми й ро­же­ви­ми сму­жеч­ка­ми і кра­поч­ка­ми жов­то­го коль­о­ру -коль­о­ру ком­плек­су Да­у­на: у зв'яз­ку з по­я­вою бла­кит­них і ро­же­вих вик­ла­да­чів і жов­тих уч­нів.

 

31 січ­ня 2009 ро­ку.