Проте нові тарифи залишаються низькими, підземка й надалі недоотримуватиме необхідних їй коштів
«Голос України» неодноразово порушував тему заниженої вартості реклами в київській підземці: метрополітен заявляв про надходження від розміщення оголошень 9—12 млн. грн. щорічно. Днями заступник голови КМДА — керівник апарату Олександр Пузанов повідомив, що вже цього року плановий показник становить 150 млн. грн.
Вищий господарський суд України (ВГСУ) відмовив компанії-операторові реклами в задоволенні касаційної скарги з установлення тарифів на розміщення реклами в метро. Та залишив чинним рішення апеляційної інстанції, яка внесла зміни в договір між оператором і КП «Київський метрополітен», зобов’язавши компанії платити місту за використання майна підземки для розміщення реклами за тарифами. 25 квітня ВГСУ вже ухвалив аналогічне рішення щодо іншого оператора реклами на транспорті. У квітні, березні й лютому скарги КМДА і КП «Київський метрополітен» до компаній-операторів реклами на транспорті задовольнив Київський апеляційний господарський суд.
Результатом виконання цих судових рішень стане понад 740 тисяч гривень додаткових щомісячних надходжень до бюджету міста, які Київ раніше недоотримував. За весь термін дії договорів сума перевищить 44 мільйони гривень. Також триватимуть суди з операторами реклами на транспорті, оскільки київській владі доводиться оскаржувати кожен із неправомірно укладених договорів.
Керівники транспортних підприємств у 2007—2008 роках уклали з операторами угоди на тривалі терміни — на 17, а то й на 27 років. Окремими пунктами вони передбачають неможливість підвищення тарифів для операторів, які їх підписали. Місто оскаржує невигідні угоди в судах і вимагає, зокрема, скасування пунктів, згідно з якими їх підвищувати не можна.
Цікаво, що за укладення таких «вигідних» місту договорів ніхто відповідальності не поніс.
Із кінця 2012 року в столиці діють нові тарифи на розміщення зовнішньої реклами. Плата за це була середньозваженою і збільшена на 23%. Тарифи змінено, оскільки вони були занадто низькими. Наприклад, за монітор усередині вагона метро оператор платив місту лише 3,75 грн. на місяць, а за рекламну площу на дверях вагона — 16 грн./кв. м на місяць. При цьому для рекламодавця площа в метро обходиться в сто-тисячу разів дорожче: на моніторах усередині вагона — 3500—4000 грн. на місяць, а 1 кв. м на дверях вагона — 1000—1500 грн. Новий тариф становить, відповідно, 35 грн. на місяць для монітора і 150 грн./кв. м за площу на дверях вагона. Тарифи погоджені з Антимонопольним комітетом України, який визнав їхню обґрунтованість.
Говорити про істотність змін тарифів ще рано (якщо врахувати ціну, яку платить рекламодавець). Але, як то кажуть, процес пішов.
Фото Ксенії ЗАМОЖНОЇ.
ВІД РЕДАКЦІЇ
А тепер побачити ще й красу...
«Голос України» упродовж останніх двох років неодноразово повертався до питання «смішної» оплати за окупацію київського метрополітену рекламою різного калібру. Від аркушиків-оголошень, заклеєних закличними плакатами вікон-дверей вагонів, до так званого брендування составів і підземних станцій.
Однак у матеріалах «Голосу України» йшлося не тільки про вартість реклами, а також про її кількість, розміщення абиде, зокрема, на прозорих поверхнях — скляних дверях вагонів, входів-виходів, вікнах, що заборонено законодавством. Зрозуміло, чому: пасажиру в такому разі важко орієнтуватися на підземній — і не тільки підземній — «місцевості».
Зрозуміло, що метро, яке постійно скаржиться на безгрошів’я, намагається заробити і в такий спосіб. Але, як то кажуть, хіба тільки грошима живе людина? Київське метро будувалося в різний час і при різному суспільному ладі, тому багато його станцій є не тільки пам’ятками архітектури — і заслужено! — а й також пам’ятками епохи, свідками минулого часу. Про чудові краєвиди на наземних лініях годі й казати. Що, до речі, за вмілої організації могло б привабити туристів. Як і про те, що багато і підземних станцій, і наземних вестибюлів — оригінальна окраса Києва. Але чи настане час, коли всі ми — і наші керманичі, і громада столиці — сприйматимуть підземку з такої точки зору?