Комітет Верховної Ради з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону про внесення змін до Кодексу про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу щодо порушення вимог законодавства в галузі державного експортного контролю.

Законопроектом (реєстр. №10564), поданим народними депутатами Віктором Шемчуком («НУ—НС»), Юрієм Прокопчуком («БЮТ- «Батьківщина»), Володимиром Стретовичем («НУ—НС»), передбачається встановити кримінальну та адміністративну відповідальність за порушення законодавства в галузі державного експортного контролю. Зокрема, пропонується викласти в новій редакції статтю 333 Кримінального кодексу, передбачивши, що «здійснення міжнародної передачі товару, який підлягає державному експортному контролю, вартістю понад п’ятсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, без отримання дозволу чи висновку спеціально уповноваженого органу виконавчої влади, або здійснення такої передачі з порушенням умов, визначених у дозволі, висновку чи міжнародному імпортному сертифікаті, — карається позбавленням волі і права обіймати певні посади на строк до трьох років та штрафом від трьох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Такі самі діяння, вчинені повторно або організованою групою, — караються позбавленням волі на строк до семи років, з позбавленням права обіймати певні посади на строк до трьох років та штрафом від п’яти до п’ятнадцяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».

Проектом також пропонується викласти у новій редакції статтю 212-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Згідно зі змінами, «за неправомірну відмову, несвоєчасне або неповне надання інформації, — штраф для співвітчизників — від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а для посадових осіб — від п’ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів.

За викривлення або приховування інформації, що подається спеціально уповноваженому органу виконавчої влади з питань державного експортного контролю або міністерству, або державному органу для проведення ним експертизи — штраф від п’ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів і на посадових осіб — від сімдесяти до дев’яноста неоподатковуваних мінімумів.

Автори аргументували прийняття законопроекту необхідністю усунути «конкуренцію правових норм у статтях Кодексу про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу». На їхню думку, це «значною мірою ускладнює притягнення до відповідальності фізичних осіб за порушення законодавства».

Члени комітету підтримали законопроект, ухвалення якого вдосконалить регулювання процедур державного експортного контролю, підвищить ефективність заходів правозастосування в цій галузі та встановить чіткі критерії розмежування адміністративних правопорушень і злочинів у цій галузі.

Вл. інф.