Донецькі експерти оприлюднили підсумки піврічного моніторингу дотримання журналістських стандартів місцевими засобами масової інформації. Робота стала частиною загальноукраїнського проекту, організованого міжнародною громадською організацією «Інтерньюз-Україна» і профінансованого Агентством США із міжнародного розвитку. Оцінювалися матеріали у шести газетах та двох інтернет-виданнях. За максимально можливої оцінки в 6 балів донецькі видання у середньому набрали 4,14. Як відзначили члени експертної групи, електронні видання виграють за рахунок оперативності, але поступаються друкованим медіа за балансом думок та повнотою викладення.
«Взагалі, збалансованість матеріалів — найбільш провальна позиція наших ЗМІ. Вона на першому місці серед негативів. Подається здебільшого лише одна точка зору, протягується одна позиція, аргументи інші не наводяться, ігноруються. Це один зі способів маніпулювання громадською думкою», — вважає координатор проекту по Донецькій області, голова громадської організації «Агенція розвитку місцевого самоврядування» Валерій Кочуєв. Сильними сторонами донецької преси фахівці назвали оперативність, достовірність та точність. Близько 80—90 відсотків інформації відповідає названим стандартам.
Із 870 оцінених матеріалів понад чверть мали ознаки замовності. Йдеться про так звану «джинсу» (рекламні матеріали, не позначені відповідним чином) або неправильно марковані оплачені матеріали. За даними моніторингу, найбільшими замовниками такої прихованої реклами серед політичних сил є Партія регіонів, партія Наталії Королевської «Україна — Вперед!» та об’єднана опозиція. Комерційну рекламу без позначки найчастіше давали продавці автомобілів, мережі автозаправних станцій, а також виробники і продавці товарів, пов’язаних зі здоров’ям. Крім того, зазначили експерти, чимало газет приділяють надто велику увагу висвітленню протокольних заходів місцевої влади.