Слізного листа написала учениця під час проходження зовнішнього незалежного оцінювання.

«Шановні екзаменатори, мені в житті не пощастило — я дитина із села. Мені не пощастило і з батьками — вони незаможні. Я не знаю англійської, але дуже хочу вчитись у вищому навчальному закладі. Прошу поставити мені високий бал, щоб я мала шанс», — такі рядки разом із відповідями на запитання тестів знайшли екзаменатори в одній з анкет ЗНО. Розповів про цей випадок директор Вінницького регіонального центру оцінювання якості освіти Геннадій Кузьменко.

— Дуже прикро, що дехто з дітей своє бажання навчатися обґрунтовує соціальною нерівністю, — каже пан Кузьменко. — Хоча насправді це пояснюється іншою причиною — звичайними лінощами. Такої само думки дотримуються наші екзаменатори. Тому, зрозуміло, прохання абітурієнтки ми не взяли до уваги. Те, що вона погано знає англійську, чітко простежується з її відповідей.

 

Вінницька область.

Думка психолога

«Щоб дійти об’єктивного висновку, треба зазирнути в душу цієї дитини, — каже психолог Олена Іванівна. — Оцінювати кожного слід тільки індивідуально! Без такої оцінки я не можу сказати, що саме спонукало випускницю принижуватися. Говорити тільки про лінощі неправильно. Треба знати умови, в яких живе дівчинка, ситуацію в сім’ї. Найважливіше — які в неї вдача і характер. Не виключаю такої риси, як відчай, розчарування. Однозначно скажу, що такій дитині потрібна кваліфікована порада, найперше — психолога».