Кореспондент «Голосу України» побувала в кабіні машиніста швидкісного поїзда, який прибув на оновлений вокзал Донецька
До звичного для європейців комфорту поїздок залізницею тепер звикатимуть і українці. В Донецьку урочисто відкрито оновлений вокзальний комплекс — єдиний в Україні, реконструйований до Євро-2012. Загальна площа приміщень збільшилася майже в чотири рази. Тепер вокзал прийматиме до 35 тисяч пасажирів на добу (до реконструкції — 15 тисяч). Потоки подорожніх будуть розділені на тих, хто користується поїздами далекого прямування, та пасажирів приміських потягів. Переходи накриті конкорсами, де облаштовано місця для очікування та кафе. Модернізація вокзалу відбувалася одночасно із модернізацією шляхів: колії подовжили, аби приймати по два поїзди одночасно.
Четверокласники Лєра і Сашко, а також шестикласниця Крістіна їздять зі станції «77-й кілометр» до своєї гімназії № 21 щодня. Діти кажуть, що за півтора року, поки тривав великий ремонт вокзалу, вони діставалися від школи до електрички із труднощами. «Раніше було будівництво, обходити далеко. Шум, грюкіт були. Але це того вартувало. Тепер вокзал красивіший і зручніший, по переходу легше діставатися до школи», — зізналися школярі.
Із юними пасажирами я розмовляла на пероні першої колії, де стояв новенький швидкісний поїзд Hyundaі Rotem (на знімку). До шахтарської столиці потяг прибув на обкатку, а перший свій рейс із Києва до Донецька здійснить 5 червня. Порівняно із традиційним поїздом, швидкісний скоротить час у дорозі майже вдвічі — до шести з половиною годин. Автор цих рядків побувала всередині вагона і навіть примірялася до крісла машиніста. Крісло м’яко спружинило і зупинилося на потрібній висоті. Панорамні вікна дають чудовий огляд із трьох боків.
«У цих поїздах усе комп’ютеризовано, машиніст бачить на моніторі, навіть яка температура в кожному вагоні. Керування тут простіше, сидіння зручніше, пульт, огляд — повний комфорт», — розповів перший заступник начальника приміських перевезень Південної залізниці Олександр Куропатенко (до цієї залізниці приписано всі шість поїздів південнокорейського виробництва, які прибули до України). У кожній із залізниць підготовлені по п’ять локомотивних бригад, які працюватимуть на новинці.
Фахівці кажуть, що під час обкатки поїзди досягають запланованої максимальної швидкості — 160 кілометрів на годину. При цьому шум усередині вагона набагато менший порівняно із традиційними потягами. У вагоні — м’які крісла по два та по три в ряд, відкидні столики у спинках крісел, стійки для великогабаритного вантажу, монітори, вакуумні туалети. Місця в першому та другому класі відрізняються відстанню між кріслами.
І якщо швидкість та комфорт «машини часу» пасажирів порадують, то оприлюднена ціна на такі поїздки змусить замислитися. Наприклад, поїздка в другому класі за маршрутом Київ — Донецьк коштуватиме 367 гривень 75 копійок — в півтора разу дорожче за вартість проїзду в купейному вагоні.
«Це не висока ціна, просто в купейному та плацкартному вагоні залізниця доплачує 70 відсотків кожному пасажиру, — пояснив журналістам віце-прем’єр-міністр — міністр інфраструктури Борис Колесніков, який узяв участь у відкритті вокзалу. — Якщо ввести реальну ціну на плацкарт і купе, то по швидкісних потягах ще будете дякувати нам».
За словами віце-прем’єра, за першу годину з початку продажу квитків на швидкісні поїзди інтернет-користувачі придбали 1000 місць, тож потяги матимуть попит. У перспективі, пообіцяв Колесніков, від нічних поїздів відмовлятимуться: через те, що состави повністю вичерпали свій ресурс.
І ще один крок до Європи зроблено в Донецьку напередодні футбольного чемпіонату. В місті з’явився перший готельний номер, повністю пристосований для людей із особливими потребами. Це зробили у відкритому після реконструкції готелі Park Іnn, який входить до складу швейцарської мережі Radіsson. Номер для інвалідів має ширші отвори для дверей, тут відсутні пороги між кімнатами, а у ванній кімнаті обладнані спеціальні поручні та сидіння. Вартість такого житла (воно складається із двох кімнат, оскільки передбачається, що «візочник» приїде із супроводжуючим) не відрізняється від стандартного номера та становить 1100 гривень на добу.
Фото Олега ТОЛСТОВА.