Коли Міністерство сім’ї, молоді та спорту «вливали» в освітянське відомство, чиновники багато говорили про те, що новостворений монстр, вибачте МОНМС, хоча і велетень, але в ньому працюватиме на порядок менше спеціалістів. Отже, передбачалася істотна економія фінансових потоків. Моя знайома розповідала, як скорочувалися «неформатні» кадри в Мінмолодьспорту, як вони перемішувалися, наче карти в колоді на догоду «королям». Процвітали суцільна несправедливість, кумівство та конвертоносіння, стверджує досвідчений сумлінний фахівець, яка залишилася на посаді. Виявилось, ніякого дива в цьому — не всім каву носити начальству, комусь же і працювати треба.
То ж чи виграли передусім платники податків від реформування двох відомств? У цьому розбиралася Рахункова палата. За результатами проведеного нею аудита Колегія зробила висновок, що використання бюджетних коштів у 2010—2011 роках здійснювалося в умовах організаційних і структурних змін та крайньої обмеженості фінансових ресурсів.
Оптимізація центральних органів виконавчої влади ставила за мету скорочення управлінського апарату та зменшення бюджетних витрат на його утримання. У ході реформи кількість державних органів зменшилася з 10 до 6, а чисельність їхніх працівників — майже у півтора разу. Проте економії коштів державного бюджету не відбулося. Загалом бюджетні видатки на забезпечення діяльності державних органів торік збільшилися на 14,1 млн. грн., або 23,5 відсотка. Під час визначення чисельності працівників не було проведено детального аналізу покладених на новостворені державні органи повноважень, що ускладнило реалізацію функцій державного управління в окремих сферах.
Утворена в результаті оптимізації Державна служба молоді та спорту втратила функції ліквідованого Мінсім’ямолодьспорту з видачі ліцензій на провадження діяльності у фізкультурно-оздоровчій та спортивній сферах. Наслідком цього може стати некваліфікована і безконтрольна організація та проведення занять із фізкультури й спорту, а відтак і реальна загроза життю і здоров’ю громадян, зазначає прес-служба Рахункової палати, посилаючись на висновки її Колегії.
Затягування процесу реорганізації відомств та безсистемна передача повноважень призвели до втрати контролю за станом реалізації проектів міжнародної технічної допомоги у зазначеній сфері. Колишнє МОН відповідало за виконання проекту МБРР «Рівний доступ до якісної освіти в Україні» і ще 24 проектів, що фінансуються урядами та урядовими структурами низки зарубіжних країн. Однак новостворене МОНмолодьспорту інформацією про стан реалізації проектів та обсяги виділених і використаних коштів не володіє.