Саме це обіцяють цьогорічний обласний та міський бюджети Хмельницького. Хоча деякі цифри як доходів, так і видатків зросли, порівняно з минулорічними, проте багатшими навряд чи стали економічний і соціальний сегменти суспільства.
На позачерговій сесії обласної ради, де затверджувався річний фінансовий документ, не обійшлось без протестних акцій. Замість депутатів на місцях фракції ВО «Батьківщина» було розміщене полотнище із написом «Юлі — волю». Свої наміри не брати участі в голосуванні і незгоду із запропонованою програмою соціально-економічного розвитку краю вони підкреслили ще й тим, що розповсюдили відповідну заяву. В ній, зокрема, йшлося про те, що в скрутний час фінансування апарату облради, відповідно до розрахунків Кабміну, збільшується на три мільйони гривень, в той же час як освіта отримає майже на 30 мільйонів менше.
Однак уже під час обговорення один із представників протестуючої фракції висловився за необхідність його прийняття. Тож тепер однопартійці думатимуть не тільки про те, як жити із новим бюджетом, а й як поставитись до такого вчинку свого соратника.
Загалом річний фінансовий документ було прийнято переважно голосами регіоналів. У результаті встановлено загальний обсяг доходів обласного бюджету майже в 2,4 мільярда гривень. При цьому дотація вирівнювання становитиме 604 мільйони гривень, додаткова дотація на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів — 34 мільйони та субвенцій з держбюджету — близько 1,3 мільярда гривень. Оскільки область залишатиметься дотаційною і змушена розраховувати на державну фінансову підтримку, не доводиться очікувати потужних самостійних інвестиційних проектів, а значить, і значних економічних стрибків.
Хоча подібні тенденції можна відзначити і в бюджеті обласного центру, проте за його прийняття активно проголосували всі депутати, включаючи бютівську більшість. Обласному центру доведеться прожити на 878 мільйонів гривень на рік — це загальний обсяг доходів, що включає всі дотаційні бюджетні допомоги. Переважна частина витрат припаде на виплату заробітної плати бюджетників та оплату комунальних послуг та енергоносіїв.
Міський бюджет передбачає зростання дохідної частини, порівняно з минулим роком. Так, збільшення ставки єдиного податку та коефіцієнту плати за землю повинно принести додатково в міську казну до 30 мільйонів гривень. Однак важко сподіватись, що це істотно вплине на життєдіяльність обласного центру. Почасти через те, що деякі інші статті надходжень зменшуються. А ще більше через те, що успішний розвиток міста потребує значно більших капіталовкладень.
Водночас депутати затвердили і річну програму соціально-економічного розвитку. Вона передбачає близько двох з половиною сотень заходів.
Заплановане хоч незначне, але зростання більшості соціально-економічних показників. Скажімо, таких, як збільшення випуску продукції, валового обороту торгівлі, зменшення безробіття та зростання заробітної плати. Однак навряд чи варто сподіватись, що вони внесуть серйозні корективи в життя та добробут хмельничан. На революційні прориви у будь-яких сферах життя область не сподівається.