Днями відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань правосуддя. Одним із найбільш дискусійних законопроектів, що розглядалися на засіданні, був проект «Про внесення змін до Закону України «Про доступ до судових рішень». Необхідність прийняття проекту пояснюється наявністю хибної практики, що склалася при внесенні даних та відображенні інформації в Єдиному державному реєстрі судових рішень України. Так, законом «Про доступ до судових рішень» (ст. 7) заборонено при оприлюдненні текстів судових рішень на офіційному веб-порталі судової влади розголошувати відомості, що дають можливість ідентифікувати фізичну особу. Такі відомості замінюються літерними або цифровими позначеннями (наприклад, «Особа-1», «Особа-2» і т. д.). На практиці це призвело до того, що будь-яке ім’я фізичної особи, що згадується в тексті судового рішення, крім зазначених вище винятків, може замінятися в тексті судового рішення умовним позначенням. Це у багатьох випадках включає ім’я заявника (скаржника, інших сторін) у справах, що розглядалися в міжнародних судових установах, насамперед Європейському суді з прав людини. Стосується це рішень у справах проти як України, так і інших держав. Така ситуація, на думку автора законопроекту, має абсурдний характер, оскільки зазначені відомості (ім’я заявника) не обмежуються в доступі самими міжнародними судовими установами, що приймають відповідні рішення. Імена заявників (крім винятків, передбачених регламентами відповідних установ) є доступними у базах даних рішень цих установ, наприклад, у базі даних рішень Європейського суду з прав людини, а також публічно оголошуються іншим шляхом (публікації у виданнях суду, засобах масової інформації тощо). Крім того, у рішеннях проти України публікація інформації про такі рішення, у тому числі офіційної назви рішення, прямо передбачена Законом України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» (ст. 4). Це призводить до створення штучних перешкод у поширенні та застосуванні практики міжнародних судових установ, зокрема, рішень проти України. Тому законопроектом пропонується доповнити статтю 7 Закону «Про доступ до судових рішень» положенням, відповідно до якого в текстах судових рішень, що оприлюднюються на офіційному веб-порталі судової влади (в Єдиному державному реєстрі судових рішень) або офіційно публікуються, можуть міститися відомості про імена сторін у справі, що розглядалася міжнародною судовою чи іншою міжнародною установою, на рішення якої міститься посилання в тексті судового рішення.