Невдоволення і протест у колективах залізничників та населення Черкащини викликала ініціатива «Укрзалізниці» припинити рух потягів у напрямках, де завжди, будь-якої пори року, великий пасажиропотік.
У листопаді заплановано скасувати потяги «Умань—Харків» та «ім. Шевченка—Москва». Упродовж 2012—2013 років мають намір скоротити ще 23 напрямки. Відтак, від залізничної станції Черкаси відправлятимуться лише приміські поїзди (!), а станція імені Т. Шевченка може втратити статус вузлової. Тут скасовують шість поїздів формування Шевченківської вагонної дільниці та всі причіпні вагони на Сімферополь, Адлер, Санкт-Петербург, Мінськ, Одесу.
Особливо проблематично тепер буде дістатися черкащанам до Львова, Вінниці, Ясинуватої, влітку — до Сімферополя. Скасовується потяг на Москву не тільки зі станції імені Т. Шевченка, а й із вузлової станції Знам’янка, що в Кіровоградській області. Через станцію Черкаси тепер курсуватиме лише один потяг на Москву, котрий ітиме з Миколаєва. Планується, що він забиратиме пасажирів зі станцій Знам’янка та Шевченка. Однак, на думку начальника Черкаського залізничного вокзалу Тамари Ковелі, більшість квитків буде розкуплено ще в Миколаєві і придбати їх у Черкасах буде дуже складно.
Особливо постраждають від задуманої «Укрзалізницею» «оптимізації» студенти. Дотепер із Черкас до Харкова вони могли доїхати потягом за пільговою для студентів ціною — 30 гривень. У разі скасування потяга доведеться викладати за поїздку в маршрутному таксі Черкаси—Харків 130 гривень. Студенти обурюються, звертаються до керівництва залізничних станцій з листами-скаргами. А якщо їх звернення проігнорують, молодь обіцяє вдатися до акцій протесту.
Ще більше невдоволені ініціативами свого вищого керівництва залізничники. Їх підтримують і жителі міст Черкаси та Сміла, де розташовані залізничні станції. Адже без роботи можуть залишитися не тільки залізничники, а й ціла армія підприємців, торговців, котрі щодня пов’язані із залізничними перевезеннями та сервісним обслуговуванням пасажирів.
Представники профспілкового комітету Шевченківської вагонної дільниці вже оприлюднили свою принципову позицію щодо списання потягів по їх вузловій станції на обласному телебаченні та у місцевій пресі.
— Від імені колективу залізничників, — розповіла голова профкому Шевченківської вагонної дільниці Лідія Олійник, — ми звернулися з листами до генерального директора «Укрзалізниці» Володимира Козака та голови Черкаської облдержадміністрації Сергія Тулуба з проханням втрутитись у ситуацію, що склалася на Одеській залізниці. Позбавлення станції імені Шевченка статусу вузлової буде великою помилкою. Адже з кожним роком пасажиропотік не зменшується, як дехто вважає, а збільшується. Наша станція — це ворота до Шевченкового краю, який відвідують сотні тисяч людей. У разі ущемлення, ігнорування наших прав на працю, — зазначила Лідія Олександрівна, — залізничники та їхні сім’ї готові вдатися до законних форм протесту.
Черкаська область.