У центрі села Іванне, серед розкішної зелені, стоїть невелика, світла й ошатна школа-дев’ятирічка. Сюди майже не долинають сторонні звуки. Тишу порушують хіба що солов’ї, зозулі, іволги, сойки... Час від часу вчителька перериває урок і пропонує учням вслухатись у чарівний спів пернатих.

Кабінет біології на другому поверсі, могутні віття ясенів і беріз заглядають прямо в клас, де почуваєшся ніби в оранжереї.

Господарює тут Десятник Олена Іванівна. Народилась вона у цьому ж селі. Батьки — педагоги. Часто брали її з собою на роботу. Якось Оленка сиділа в учительській і гортала товстий журнал без картинок. Учитель фізики жартома запитав: «І про що ти там читаєш?». Коли чотирирічне дівча голосно і впевнено прочитало: «Политическое самообразование», — у сивочолого фізика окуляри поповзли на лоба. «Ой, лишенько! І що ж це з неї виросте?!» Хтозна, можливо, вчительська доля саме тоді вперше лукаво підморгнула Оленці.

Її мама каже, що у три роки донька вже вільно читала, писала, гарно декламувала. Рідні пророкували, що буде артисткою. Але стала Олена Іванівна вчителькою, бо мріяла про це з першого класу.

Успішно закінчила біологічний факультет Волинського держуніверситету імені Лесі Українки. Хотіла у велику школу, але отримала направлення у дев’ятирічку. Сьогодні тут навчається 90 дітей.

Уже 15 років працює Десятник у рідному селі вчителем біології, хімії та основ здоров’я. Має вищу кваліфікаційну категорію і звання «Вчитель-методист». Вона комунікабельна, ініціативна, на диво творча особистість. У неї завжди море ідей. Ніколи не відмовиться допомогти, завжди дасть слушну пораду. Біля неї затишно і комфортно, кажуть колеги.

Олена Іванівна з перших днів роботи зрозуміла, що у багатьох учнів знижена мотивація до навчання. Поява нових технологій підказала їй нові підходи, форми, методи та засоби навчання. Мета — пробудити в учнів інтерес до знань, нового і, головне, навчити адаптуватись до реалій сьогодення.

Багато школярів не вміють використовувати отриману інформацію, аналізувати, структурувати, виділяти основне, тобто, не володіють елементарними навичками пошукової та дослідницької діяльності. 

Саме на це звертає особливу увагу на своїх уроках та виховних заходах наставниця. Її досвідом цікавляться вчителі — стажери та імениті педагоги.

Учителька виробила свою методику, вона дає глибокі знання, подаючи матеріал на вищому рівні складності, однак у цікавій і доступній кожному формі.

Не було випадку, щоб з її уроку виходив учень чогось не зрозумівши, або не вміючи провести біологічний чи хімічний експеримент, розібрати часом досить заплутане, але цікаве ситуативне завдання.

Любить Олена Іванівна знаходити і працювати з обдарованими учнями. Результати очевидні: призери районних олімпіад, згодом обласних.

Надія ГУСАРУК, завідувач кабінету обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Рівне.