Чимало європейських міст вирішили позбуватися автомобілів, створюючи для останніх відверто ворожі умови. Мета — зробити використання автомобіля дорогим і абсолютно незручним, щоб схилити водіїв до більш екологічно дружніх способів пересування. Приміром, міста Відень, Мюнхен і Копенгаген закрили величезну кількість автомобільних смуг. У Барселоні і Парижі проїжджі частини доріг зруйновано популярними програмами прокату велосипедів. Водії в Лондоні і Стокгольмі змушені вносити більшу плату за в’їзд у центр міста. За останні два роки дюжини німецьких міст приєдналася до національної мережі «екологічних зон», куди можуть в’їжджати тільки машини з низькими викидами вуглекислого газу.
Міста-однодумці вітають нові торговельні центри й багатоквартирні будинки, але жорстко обмежують доступні місця для паркування. Вулична парковка зникає. Останніми роками навіть колишні автомобільні столиці на кшталт Мюнхена перетворилися на «рай для пішоходів».
А Департамент транспортного планування Цюріха впровадив низку відверто антиавтомобільних заходів. На дорогах було додатково встановлено близько розташовані світлофори. Підземні переходи, які колись давали змогу автомобільному потоку вільно рухатися крізь більшість перехресть, було ліквідовано. А водії дедалі зростаючого числа трамваїв отримали змогу при наближенні змінювати сигнали світлофорів на свою користь, змушуючи автомобілі зупинятися.
Проте найдієвіша новаторська стратегія в Європі — цілеспрямоване ускладнення і подорожчання паркувальних місць.
У Копенгагені, приміром, офісна будівля Європейської комісії з питань навколишнього середовища обладнана більш як 150 місцями для паркування велосипедів і лише одним — для машин людей з обмеженими можливостями.