Результати тендера Міністерства оборони України засмутили трудовий колектив суднобудівного заводу ім. 61 Комунара — підприємство програло конкурс. Переможцем став інший миколаївський корабел — Чорноморський суднобудівний завод.

У тендері брали участь чотири підприємства: два миколаївські, керченський суднобудівний завод «Залив» і київська «Ленінська кузня». Ключову роль зіграли 19 критеріїв оцінювання, у тому числі наявність у державної акціонерної холдингової компанії  «Чорноморський суднобудівний завод» багаторічного досвіду з будівництва військових кораблів різного призначення, поточно-позиційної лінії, критого елінгу завдовжки 400 метрів, плавучого доку, добудовних набережних, проектно-конструкторського центру, відповідного устаткування, зручної транспортної розв’язки. І, нарешті, наголосив генеральний директор підприємства Дмитро Мордовенко, «участі держави в капіталі заводу».

Як повідомила прес-служба ЧСЗ, «будівництво українського корвета на підприємстві, в чиєму капіталі є частка держави, — закономірне рішення Міністерства оборони. Це дасть можливість заводу стабільно функціонувати, працівникам — одержувати гідну заробітну плату. Також символічно, що перемогою в конкурсі Миколаїв підтвердив своє реноме міста корабелів».

На прес-конференції, що відбулася минулої середи, глава Миколаївської облдержадміністрації Олексій Гаркуша, ще не знаючи результатів тендера, свою позицію позначив так: було б логічним розміщення державного замовлення на державному підприємстві — суднобудівному заводі імені 61 Комунара. Держава «має турбуватися про своїх дітей», — сказав голова ОДА.

Досвідчений корабел із сорокалітнім стажем, депутат обласної ради Ігор Овдієнко, котрий свого часу стояв біля керма двох суднобудівних підприємств, — і ЧСЗ, і заводу імені 61 Комунара, — в тендерну новину не повірив: «Не може такого бути! Це неправильне рішення! На заводі імені 61 Комунара, на відміну від ЧСЗ, збереглися фахівці, здатні організувати й будівництво, і ремонт військових кораблів, на цьому держпідприємстві також збережено структури держтаємниці. На кожному із трьох стапелів заводу комунарівці можуть будувати корвет. Чорноморський суднобудівний зі своєї структури систему охорони державних інтересів скасував — державним холдингом, по суті, називається приватна компанія, здатна зберігати скоріше комерційну, ніж державну таємницю».

ЧСЗ — найбільше підприємство суднобудівної галузі України зі сторічною історією. Тут побудовано більше 1000 кораблів і суден різних типів і призначень, включаючи військові: ескадрені міноносці, лінійні кораблі, підводні човни, крейсери, авіаносці, плавбази ракетної зброї, підводних човнів, протичовнові крейсери. Останнім часом завод переживає економічну кризу через відсутність замовлень.

 

Миколаїв.