Канал «Дунай—Чорне море» однозначно буде добудовано — так заявив під час поїздки до Одеси міністр транспорту і зв’язку України Євген Червоненко. — Скільки б нам він не коштував. Тому що альтернативи у нас поки що немає.
Фахівці стверджують, що якщо роботи з другої черги глибоководного судноплавного ходу «Дунай—Чорне море» не продовжувати, то на українській «будові століття» можна ставити хрест.
Нагадаємо, що на будівництво першої черги каналу пішло близько 70 мільйонів гривень, а щоб його закінчити, потрібно ще 280 мільйонів. Остання цифра, щоправда, викликає суперечки серед фахівців. Кажуть, наприклад, що для завершення робіт потрібно не 280, а всього-на-всього 55 мільйонів гривень. Зрозуміло одне — для того, щоб здати в експлуатацію 162 кілометри ходу судна завглибшки 7,2 метри і побудувати в морі дамбу для захисту від штормів, потрібні чималі кошти. А в бюджеті 2005 року на продовження робіт у дельті Дунаю не виділено ні копійки.
Роботи в каналі поки що не ведуться, їх припинили ще 15 грудня. Інформація про замулювання й обміління каналу виявилася недостовірною. Вона з’явилася через тривогу фахівців державного підприємства «Дельта-Лоцман» за долю недобудованої дамби. Особливо після нинішньої весняної повені на Дунаї — найбільшої за останні 20 років, коли рівень води в річці піднявся до критичної оцінки. На деяких ділянках каналу виросли так звані піщані горби. Сьогодні їх практично ліквідовано й глибина відповідає проектним.
Але питання будівництва другої черги каналу знову в центрі уваги. Народний депутат України Юрій Крук вважає, що коштів ДП «Дельта-Лоцман», які він одержує від лоцманських проводжень, достатньо для того, щоб закінчити «будову століття». Міністр Євген Червоненко дотримується іншої точки зору: необхідні пошуки зовнішнього інвестора.
Вклавши в першу чергу каналу 15 мільйонів доларів, транспортники чекають — не дочекаються, коли він окупиться (4,4 роки). Для другої черги потрібно майже в п’ять разів більше (глибину необхідно збільшити до 8,4 метра), а окупиться, як припускають, через 7,7 роки. 
Одеса.