Ранкове засідання 14 січня


Парламент розглянув проект закону «Про стимулювання розвитку малих та середніх міст України». Як зазначив його автор народний депутат Дмитро Рудковський, цим законопроектом малим та середнім містам пропонується надати статус пріоритетного розвитку, що стимулюватиме економіку та зменшуватиме безробіття, від якого найбільше саме і потерпають малі населені пункти. Водночас, за його словами, введення закону в дію не призведе до додаткових витрат бюджету, а лише відбудеться незначний перерозподіл коштів між місцевими бюджетами та держ-бюджетом.

Щоправда, якраз питання перерозподілу коштів та пільг і викликає найбільше заперечень. Сергій Терьохін («Наша Україна») запитує: чому робиться спроба продовжити ганебну практику запровадження податкових пільг не через податкове, а через спеціальне законодавство. Георгій Пономаренко (КПУ) поцікавився, яким конкретно містам допоможе цей законопроект та як його положення узгоджуються з Бюджетним кодексом. Ігор Шурма (СДПУ(о) припустив, що це призведе до протистояння між містами, які буде занесено до переліку пріоритетного розвитку, та містами, які до нього не потраплять. Володимир Черняк від імені Комітету ВР з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій зазначив, що мета цього законопроекту благородна, але постає чимало запитань стосовно її втілення. Зокрема, він не узгоджується з податковим та бюджетним законодавствами, а тому комітет пропонує відправити законопроект на доопрацювання. Позицію комітету підтримало науково-експертне управління ВР та Кабінет Міністрів. «Якщо автор врахує слушні зауваження, то цей законопроект можна буде розглянути повторно», — сказав В. Черняк. Але, за словами Юрія Кармазіна («Наша Україна»), заслуга автора законопроекту в тому, що питання розвитку депресивних міст взагалі було винесено на розгляд, бо без сіл, селищ та містечок не існуватиме й України. Утім, В. Яворівський («Наша Україна») запропонував накласти табу на запровадження будь-яких пільг, бо невідомо, хто визначатиме, якому містечку їх надати. Перший заступник міністра економіки та з питань європейської інтеграції В. Вощевський зазначив, що допомагати розвитку міст потрібно через загальні податкові зміни, а не через надання окремих пільг. Отож цей законопроект не набрав потрібної кількості голосів.
Ще одне важливе питання — інформаційна безпека України. За словами народного депутата Віктора Кириллова (НАПУ), законопроект про інформаційну безпеку України розроблено у розвиток статті 17 Конституції України. За його словами, сьогоднішній стан інформаційної безпеки ставить під загрозу інтереси держави та громадян, а обмеження доступу до інформації робить можливими маніпуляції свідомістю громадян. Також реальну загрозу становить комп’ютерна злочинність. До того ж сьогодні у багатьох країнах світу активно розвивається концепція інформаційних війн, а Україна навіть немає закону про інформаційну безпеку. Проте у народних депутатів виникли побоювання, чи цей закон не стане ще одним елементом цензури. Голова Комітету ВР з питань свободи слова та інформації Микола Томенко зазначив, що, на його думку, такий спеціальний закон взагалі не потрібний, а треба вносити конкретні зміни до окремих інформаційних законів. Цей законопроект також не набрав потрібної кількості голосів.
Відбулися чергові зміни у складі парламентських груп та фракцій — з фракції «Регіони України» вийшов Олег Беспалов.