Лікування із захопленням. Мабуть, так можна назвати хобі багатьох співвітчизників поліпшувати своє здоров’я, виконуючи рекомендації телевізійної реклами різних медпрепаратів.
Рекламі часом довіряють більше, ніж лікарям. Чому? Можливо, тому, що рейтинг довіри до вітчизняної системи охорони здоров’я в населення досить низький. Варто зважати на ментальну особливість співгромадян — любов до самолікування. Кожен сам собі лікар.
А в аптечній системі відсутні правила лікарського обігу: займаючись самолікуванням, хвора людина прямує одразу до аптеки, минаючи лікаря. Актуальним стає питання безпеки. Адже, за даними спеціальних досліджень, у 60 відсотках випадків відвідування медиків не закінчується виписуванням класичного рецепта (на бланку, з печаткою і підписом). І отут на «допомогу» приходить реклама. Під її впливом населення не тільки витягає гроші з гаманця, а й поповнює армію хронічних хворих. При цьому ніхто ні за що не відповідає.
За даними проведеного торік Державним комітетом статистики дослідження про доступність для населення медичних послуг і лікарських засобів, третина українських родин, члени яких потребували медичної допомоги, не змогли ними скористатися. Основною причиною цього більшість респондентів назвали надто високу вартість ліків, виробів медичного призначення і послуг системи охорони здоров’я.
А на кого орієнтовано медичні тб-поради? Зазначимо одразу, переважно на заможних людей, у котрих є проблеми з алкогольною залежністю або зайвою вагою. Адже більшість рекламних роликів пропонують засоби саме від цих недуг.
Щоправда, насторожують щоденні нагадування більшості з них про те, що «на жаль, кількість препарату обмежена і не розповсюджується через аптечну торгову мережу»!? (А отже, і не має ліцензії Міністерства охорони здоров’я України) Тому, якщо ви зателефонуєте до фірми просто зараз, у вас є шанс стати щасливим власником диво-ліків.
А хто гарантує якість і безпеку цього засобу? Про це вочевидь має піклуватися спеціально створений при Міністерстві охорони здоров’я України орган — інспекція з контролю якості лікарських засобів. Він відстежує і вилучає фальсифіковану продукцію з аптечної торгівлі. Роботи в інспекторів не бракує. Однак, за словами першого заступника головного державного інспектора України з контролю якості лікарських засобів Віталія Варченка, за рекламу на телебаченні вони не відповідають. До того ж по телеку переважно пропонують не ліки, а харчові добавки, які є поза компетенцією шановної інстанції.
Що ж, громадяни — споживачі реклами, за ваш вибір, окрім вас самих, ніхто не відповідає. Тож будьте пильні!