Останнє ДТП минулого, 2003 року сталося в Одеській області. 30 грудня на автошляху місцевого значення Лісне—Ярославець водій автобуса «ЛАЗ-695» Микола Куруч через розрив шини правого переднього колеса з’їхав у кювет. Автобус перевернувся. Постраждало 18 пасажирів.

Про причини і винуватців цієї аварії розповідає старший інспектор з особливих доручень Департаменту ДАІ МВС України підполковник міліції Віктор ГРИГОР’ЄВ:

— Водій, аж ніяк не новачок за кермом, «ЛАЗ» орендував у ВАТ «Тарутинське АТП-15139» і, згідно з договором, зобов’язувався перевіряти машину на відповідність усім вимогам і стандартам. Але оскільки в нічний час автобус охоронявся в селі Рівне Тарутинського району, М. Куруч сам підписав договір з головою сільради щодо проведення передрейсового огляду. Проте перевірку техстану орендованої машини перед виїздом на маршрут не було обумовлено.

Під час останнього техогляду автобуса, 19 грудня, співробітники Державтоінспекції виявили підвищене зношення малюнка протекторів шин. Експлуатацію «ЛАЗа» заборонили, а водій сплатив штраф. Після установки нових коліс інших істотних зауважень до технічного стану автобуса не було, і держномери повернули.

Але подальші дії М. Куручі не мають логічного пояснення. Не замислюючися про можливі наслідки, він напередодні поїздки встановлює старі зношені шини і спокійно виїжджає в рейс. Лихо не забарилося...

Кримінальну справу порушено як стосовно водія, так і посадових осіб АТП.

До речі, торік співробітники ОДАІ Тарутинського РУ провели 15 перевірок техстану 80 транспортних засобів АТП-15139. У 22 випадках було заборонено експлуатацію зі зняттям держномерів. За випуск на маршрут технічно несправних машин до адміністративної відповідальності притягнуто шість посадових осіб.

До того ж співробітники ДПС ДАІ за минулий рік виявили 62 порушення Правил дорожнього руху водіями цього АТП під час перевезення пасажирів.

Володимир ЕННАНОВ,співробітник служби профілактики Департаменту ДАІ МВС України.