Для Київської міської державної адміністрації одним із найважливіших завдань, як справедливо кажуть її керівники, є розв’язання транспортної проблеми. Особливо актуальною вона стає з настанням холодів. І хоч уже календарна зима, надворі ще відносно тепло. Справжні морози, хурделиці й снігові замети попереду. Як же підготувалися до найвідповідальнішого періоду в житті нашого мегаполіса його господарники?
Саме про це йшлося на брифінгу нового начальника Головного управління промисловості, транспорту і зв’язку, заступника голови КМДА Валерія Кір’яна.
— Усім нам набридає щодня бачити або ж перебувати в атомобільних пробках і заторах, — сказав Валерій Андрійович. — Справжнім лихом стає і паркування авто в межах міста. Через це, скажімо, нині важко подолати навіть невеличку Прорізну вулицю, рух якою дозволено лише в одному напрямку. Кількість легкових автомобілів у киян невпинно зростає. Крім того, щодоби до столиці прибуває додаткових 100—150 тис. авто. Ось чому в системі транспортного обслуговування пасажирів, транспортних розв’язок, дорожнього руху в столиці будемо зміщувати акценти: розширюватимемо вулиці і магістралі, більше вводитимемо в дію підземних переходів і мостів, висотних та інших паркінгів, активніше впроваджуватимемо автоматизацію і диспетчеризацію дорожнього руху. Адже нині в час пік нерідко можна побачити таку картину: світлофори на важливих магістралях столиці вимкнено, а регулює рух працівник ДАІ. Як наслідок — суцільні пробки.
Першочерговими стають питання, зауважив В. Кір’ян, оновлення рухомого складу, оскільки маємо чимало зношеного, встановлення додаткових світлофорів та заміни дорожніх знаків, будівництва нових мостів через Дніпро та ремонту патонівського. Останній розрахований на пропуск щодоби до 10 тис. авто, а нині ним рухаються до 80 тис. Мостобудівники сьогодні з’ясовують, як краще його оновлювати: повністю закрити на ремонт чи спершу одну половину, а потім другу? Розпочато будівництво Подільсько-Троєщинського мостового переходу, на черзі — зведення ще одного Південного, нижче від теперішнього, який з Окружної дороги має перебрати транзитний транспорт, що прямує на Харків і Полтаву. Загалом до зими підготувалися належним чином: до кінця року підприємства комунального транспорту буде стовідсотково профінансовано. Уже придбано 165 одиниць рухомого складу, зокрема 19 тролейбусів, 134 автобуси, 5600 нових шин для автобусів і тролейбусів, 12 вагонів метрополітену; заготовлено належну кількість солі, піску, підготовлено дорожню техніку тощо.
Генеральний директор підприємства «Київпастранс» Микола Ламбуцький, його колега з корпорації «Київавтодор» Володимир Жуков, керівник Київського метрополітену Микола Шавловський, голова ВАТ «Київметробуд» Володимир Петренко, заступник начальника управління ДАІ Києва Микола Євдокимов розповіли представникам ЗМІ, що зроблено для того, аби цієї зими пасажири не зазнавали прикрощів, якщо раптом гряне морозно-снігова стихія.
Проблем, щоправда, в усіх не бракує. Микола Ламбуцький, наприклад, зауважив: комунальні транспортники міста мають великі збитки через те, що вартість проїзду пасажира дещо більша, аніж та ціна, яку нині він сплачує (50 копійок), і перевозять безкоштовно величезну кількість пільговиків (до 50%). А керівник «Київавтодору» зауважив, що до зими готові 260 одиниць дорожньої техніки, придбано понад 30 тис. тонн реагентів для підтримання доріг у належному стані. Микола Шавловський, зі свого боку, підкреслив, що Києву час уже орієнтуватися на європейські стандарти у справі перевезення пасажирів метрополітеном, оскільки в нас на одному квадратному метрі площі вагона перебуває від 8 до 12 осіб, а в цивілізованому світі — 2. Та попри проблеми, наголосили керівники, кияни й гості столиці не відчуватимуть особливих незручностей навіть у період сильних морозів і великих сніговіїв. Як воно буде насправді, поживемо — побачимо.