Саме це стверджують фахівці: введений в експлуатацію 18 листопада новий пасажирський вокзал на залізничній станції Роздільна — другий в Україні, після оновленого Київського вокзалу, що повністю відповідає європейським нормам і стандартам. Його урочисте відкриття відбулося в День міста, і для роздільнянців, життя більшості з яких так чи інакше пов’язане із залізницею, це стало воістину дорогим подарунком.

Утім, чому тільки для роздільнянців? Цією станцією щодня проходять десятки поїздів, сюди з’їжджаються, аби продовжити свій шлях у багатьох напрямках, пасажири з чималої низки міст і сіл. Отож, і для них створено усі оті зручності, що їх тепер пропонує новий вокзал.

У день відкриття вокзального комплексу (а його справедливо називати саме так, адже розбудові, оновленню піддано і всю привокзальну територію площею майже 75 гектарів), було мовлено чимало теплих слів на адресу і проектантів, і будівельників, і монтажників сучасної апаратури, і тих, хто подбав, щоб таке будівництво розпочати та завершити. Іменинниками почувалися сотні людей, а серед них і міністр транспорту України Георгій Кирпа, голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький, начальник Одеської залізниці Ілля Левицький.

Згадали виступаючі на урочистостях, як чотири роки тому було оголошено тендер на розробку проекту нового вокзалу в Роздільній. Відгукнулися сім досить відомих проектних організацій. А переміг колектив київського проектного інституту «Транспроект» — його розробка була доволі оригінальною, такою, що вдало поєднувала вишуканість майбутньої споруди з простотою і зручністю. Й тепер, оглядаючи новий вокзал як зовні, так і в середині, не можна не захоплюватися. У вокзальному комплексі, зведеному за якихось півроку, є все, аби пасажир почувався, пожартував хтось вдало, як удома. Просторі касовий та операційний зали, комфортна зала з кафетерієм для пасажирів, затишні кімнати для відпочинку батьків з дітьми, медпункт, пошта, камери схову багажу, оснащені сучасною автоматикою й електронікою приміщення для адміністративних і технічних служб...

Чималі зміни сталися й на під’їзних коліях станції, на стрілочних переводах, на посту електросигналізації тощо. Ручне управління в більшості випадків замінено сучасним устаткуванням, що працює в автоматичному режимі.

— Ми першими підготувалися до швидкісного руху поїздів на лінії Одеса—Київ, — каже мер Роздільної Михайло Лужний.

Що ж, можна, певно, і так твердити. Підготовку до швидкісного руху на цій доволі інтенсивній лінії справді вже розпочато. На перших порах, передбачається, швидкість руху «Чорноморця» сягне 160, а потім і 200 кілометрів за годину. Столиця стане ближчою для одеситів, якщо рахувати терміни поїздки до неї залізницею, вдвічі—втричі. І Роздільна справді показує приклад того, як слід готуватися до такої відповідальної справи.

Смеркає нині рано. Та навколо вокзалу в Роздільній і ввечері було світло, мов удень. У залах, на пероні, на привокзальній плоші снували люди — хто милувався їхньою красою, а хто очікував свого поїзда.