Парламентський комітет з питань свободи слова та інформації, розглянувши проект Державного бюджету України на 2004 рік, висловив низку зауважень та пропозицій до основного фінансового документа держави.

Парламентарі наголошували, що у бюджеті важливо закласти принцип прозорості при витрачанні державних коштів. Наприклад, досить загадково виглядає стаття про підтримку соціально значущих видань. Адже так і не відомо, які книжки можуть бути видані за державний рахунок, хто і за якими критеріями визначатиме соціальну значущість видань. Комітет запропонував створити спеціальну експертну комісію, до якої увійшли б фахівці у галузі книговидання та громадські діячі.

Чіткішим і прозорішим, на думку народних депутатів, має бути й фінансування державного телебачення і радіомовлення. За інформацією Рахункової палати України, у Національній та обласних державних телекомпаніях виявлено непоодинокі факти нецільового використання бюджетних коштів. Тож важливо не лише навести лад і притягти до відповідальності порушників, а й не допустити зловживань у майбутньому.

Комітет звернувся до Національної телекомпанії України з проханням надати постатейне обгрунтування пропозицій щодо збільшення фінансування, а також вказати, які витрати компенсуються доходами від реклами, адже Верховна Рада зняла для НТКУ обмеження на рекламні надходження. Лише тоді парламентський комітет може звернутися до уряду з пропозицією про збільшення видатків.

Депутати також наполягають на виділенні в окремий рядок фінансування Національної радіокомпанії (як зроблено щодо НТКУ), збільшити видатки на концерн РРТ, на Національну раду з питань телебачення та радіомовлення для створення системи моніторингу телерадіоорганізацій.

«Позиція комітету однозначна: треба збільшувати фінансування там, де йдеться про забезпечення загальнонаціонального формату суспільного мовлення, про національну безпеку країни. А з другого боку —чітко виписати процедуру контролю за використанням державних коштів та відповідальності за їх нецільове витрачання, — наголосив голова Комітету з питань свободи слова та інформації Микола Томенко. — І лише після постатейного обгрунтування ми подамо пропозиції урядові щодо збільшення фінансування».

На засіданні комітету також схвалено лист до учасників рекламного ринку у зв’язку з численними зверненнями щодо застосування нової редакції закону «Про рекламу», який нещодавно набрав чинності.