Підвищення залізничних тарифів насамперед позначиться на металургах та споживачах їхньої продукції, а у віддаленому майбутньому — на економіці Донеччини загалом. Такий висновок напрошується після аналізу коментарів, що їх отримав кореспондент «Голосу України» на провідних підприємствах області.

Керівник прес-служби Донецького металургійного заводу Олена Рєзнікова припускає, що нові тарифи призведуть до додаткових витрат споживачів: «Ми постачаємо метал до залізничної станції, далі їх транспортує споживач. Тому безпосередньо на нашу продукцію ціни не зміняться. Але можна передбачити, що споживачі шукатимуть тепер ближчих постачальників. А ми, ідучи назустріч побажанням, думатимемо про інші способи доставки, зокрема автомобільним транспортом».

Досвід переорієнтації із вагонів на вантажівки є: до такого кроку вдався свого часу Маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча, керівництво якого було обурене черговим підвищенням залізничних тарифів. Останні цінові новації стосуються і металургійної сировини — руди, брухту та коксу, що їх традиційно перевозять залізницею. На Авдіївському коксохімічному заводі стверджують, що нові тарифи підприємство не зачеплять: вугілля сюди постачає за давальницькою схемою АТ «АРС», тож це швидше проблема трейдерів на ринку коксівного палива. З другого боку, після продажу коксу залізничний тариф сплачують споживачі. Тобто потерпіла сторона — знову металурги.

— На сьогодні непередбачене зростання цін на експортну металопродукцію перекриває збільшення тарифів на залізничні перевезення, — сказав «Голосу України» перший віце-президент ЗАТ «Міні-металургійний завод «Істіл (Україна)»Фарук Сіддікі. — Однак варто пам’ятати, що наші основні конкуренти — виробники з Росії, де урядова політика спрямована на їхню користь, тобто обмежено експорт металобрухту, низькі ціни на енергоресурси та залізничні перевезення. Якщо Україна не зможе створити аналогічні умови своїм виробникам, українська металургія не зможе розвиватися, і держава втратить одну з найпотужніших галузей промисловості.

За законом сполучених судин рівень цін може полізти вгору і в інших галузях, зокрема в енергетиці. Як розповіла в розмові з кореспондентом «Голосу України» заступник генерального директора ВАТ «Донбасенерго» з корпоративних прав та економіки Валентина Марченко, енергетики вже встигли відчути на собі підвищення тарифів на транспортування газу. Якщо додати до цього й нові залізничні тарифи, це означатиме зростання паливної складової у собівартості. А ще зростання зарплатної складової у зв’язку з новим рівнем мінімального заробітку. В такому разі необхідність підвищення тарифів на електроенергію — питання лише часу.