Не вперше депутати Одеської міськради вслід за своїми виборцями б’ють на сполох: над Пересипом, де мешкає понад 29 тисяч осіб, нависла загроза техногенної катастрофи. Причина — незадовільний технічний стан дамби, якою проходить автошлях «Обхід міста Одеси» і яка захищає низинні мікрорайони обласного центру з боку Хаджибейського лиману.

Фахівці розрахували: в зону стихійного лиха потрапить територія більш як у 24 квадратні кілометри. Глибина затоплення може сягнути двох метрів — від пересипських мостів до району санаторію «Куяльник» включно. Окрім житла десятків тисяч мешканців, постраждають транспортні магістралі, 25 кілометрів залізничних і трамвайних колій, головна каналізаційна насосна станція міста, понад два десятки електропідстанцій, підприємство «Теплоелектроцентраль», що забезпечує теплом, гарячою водою і струмом половину мільйонного міста, тощо. Без життєзабезпечення залишиться житловий масив Котовського, де мешкає понад 190 тисяч осіб. У зоні ймовірного затоплення також понад 50 промислових підприємств, на багатьох з яких використовуються і зберігаються небезпечні речовини — аміак, хлор, газ, нафтопродукти.

Ще 1997 року було розроблено техніко-економічний проект реконструкції ділянки автомобільної дороги «Обхід міста Одеси дамбою Хаджибейського лиману». У ньому передбачено першочергові заходи з підсилення, реконструкції та поновлення гідротехнічних і водорегулювальних споруд дамби.

— Але кошти на виконання цих робіт так і не було виділено, — констатує Одеський міський голова Руслан Боделан. — В 1999 році після чергового ретельного обстеження дамбу визнано техногенно небезпечною гідротехнічною спорудою.

Об’їзна дорога, що проходить небезпечною ділянкою, слугує не тільки Одесі. Тут безперервним потоком ідуть автомобілі, у тім числі великотоннажні, з багатьох регіонів України до Іллічівського морського порту, в українське Задністров’я і Придунав’я та молдовське Придністров’я й у саму Молдову. Інтенсивність руху дедалі зростає, що, звісно, впливає на стан дамби, спричинює її руйнацію. Проблема, одне слово, загальнодержавна. Розв’язати її місцевими силами й коштами не вдасться. Тому депутати Одеської міськради прийняли спеціальне звернення до Державної служби автомобільних шляхів України. Вони просять, щоб запобігти техногенній катастрофі, внести до плану на 2003 рік проектні й будівельні роботи з реконструкції автомобільного шляху «Обхід міста Одеси дамбою Хаджибейського лиману».

Одеса.