Усім відомо, що протягом гарантійного терміну ми маємо право безплатно відремонтувати куплений товар. Однак мало хто знає, а продавці не вважають за потрібне нагадувати: згідно з Постановою Кабінету Міністрів України «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів» від 19.03. 1994 року, на час, доки прилад ремонтується, на вимогу покупця мають надавати (з доставкою) товар аналогічної марки. Це правило поширюється лише на телевізори, мікрохвильові печі, магнітоли, кухонні машини, магнітофони, в’язальні машини, радіоприймачі, пилососи, холодильники, праски, морозильники, електроміксери, соковижималки і пральні машини.
Якщо такий товар не надано або усунення недоліків покупки розтягнулося більш як на 14 днів, споживачеві виплачують неустойку в розмірі одного відсотка вартості приладу за кожний день. У разі заміни комплектувального виробу або складової частини приладу гарантійні терміни на них обчислюються від дня видачі споживачеві товару після ремонту.
Звертатися для обміну можна лише із збереженими розрахунковими документами (чеком, квитанцією) та технічним паспортом на придбаний товар. Водночас будьте готові: вимоги не задовольнять, якщо недоліки сталися з вашої вини — внаслідок порушення правил користування товаром або його зберігання. Тому, купуючи, перевіряйте якість, безпеку, комплектність та ціну товару. На вашу вимогу продавець зобов’язаний надати відповідні контрольно-вимірювальні прилади та документи. Нехай у магазині покажуть, як безпечно і правильно користуватися приладом.