Практичний етап реалізації реформи МВС розпочато. Йдеться про зміни в підрозділах міліції, розробку законопроектів — «Про Національну поліцію України», «Про органи внутрішніх справ України», «Про внесення змін до Закону України» «Про дорожній рух», «Про затвердження системи автоматичної фіксації порушень дорожнього руху», а також інші нормативні акти. Деякі з них вже прийнято. Інші документи чекають своєї черги. А поки що уся увага громадськості прикута до створення в столиці нової патрульної служби.
Днями заступник голови МВС Екатерина Згуладзе представила в Національній академії Міністерства внутрішніх справ перший набір дорожньої поліції, їхню форму та засоби зв’язку. Як стало відомо, 270 осіб уже почали навчання, яке триватиме дев’ять тижнів. Конкурсанти освоюють такі предмети: основи правоохоронної діяльності, тактику, теми дискримінації та толерантності, корупції, стресу, а також основи комунікації і першу медичну допомогу.
«Загалом із 33 тисяч охочих вступити на нову службу відібрано 1500 осіб. Набором задоволена: 70% — люди з вищою освітою. Серед студентів є багато менеджерів, інженерів, технологів, а ось колишніх правоохоронців майже немає. Середній вік — 25 років», — зазначила на презентації Е. Згуладзе.
На початку червня понад 1600 співробітників міліції звільнять. Замість них на столичні автошляхи вийдуть нові патрульні. Координуватимуть їхню роботу 15 сотників. Їх набиратимуть окремо. Кожен правоохоронець матиме планшет. Він зв’язуватиметься з базою даних, щоб одразу розуміти, з яким водієм має справу, а також заповнювати протоколи, обираючи шаблони, доречні до випадку.
Структура патрульної служби, як каже    Е. Згуладзе, поки що розвиватиметься паралельно МВС. «Пару років, доки не закінчимо всю реформу міліції, вона буде паралельною структурою МВС. Дуже сподіваюся, у цьому процесі ми проведемо реформу, і відомства зіллються та стануть одним представництвом територіальної поліції», — зазначила вона.
Їздитимуть правоохоронці на автомобілях з новим маркуванням. Так, на Майдані Незалежності з боку Головпоштамту громадянам запропонували вибрати майбутню патрульну машину. Шість варіантів авто припаркували на тротуарі, а поруч з кожним — встановили прозорі урни для голосування. Загалом в опитуванні взяли участь 34,5 тисячі респондентів. В МВС хочуть, аби вартові доріг їздили на автівках, які б викликали позитивні асоціації у громадян.
У свою чергу, міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков днями у столиці на прес-конференції анонсував внесення до парламенту низки законопроектів щодо реформи органів внутрішніх справ. «Йдеться про національну поліцію, про органи внутрішніх справ, про зміну системи адміністративних правил про дорожній рух і цілу низку інших законопроектів, які стосуються змін сервісних послуг МВС, ліквідації МРЕВ у тому вигляді, в якому вони зараз перебувають», — заявив він.
Що стосується конкретних змін у міліції, то на сьогодні вже ратифіковано угоду між Україною та ЄС щодо статусу Консультативної місії Європейського Союзу з реформування сектору цивільної безпеки. Вона набере чинності після проходження необхідних формальностей і офіційної публікації. Проте перші радники місії вже працюють в Україні.
«Основна сьогодні мета — відновити довіру населення до міліції, удосконалити систему управління правоохоронних органів із забезпеченням демократичного контролю», — каже керівник департаменту преси та публічної інформації місії Віктор Рейтер. Крім того, він уточнив, що вони очікують вступу до її лав понад 50 міжнародних експертів, а також 73 громадян України.
Ще одним кроком з реалізації концепції реформування МВС є прийняття законопроекту №1550 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування органів внутрішніх справ». Цей документ покликаний оптимізувати структури міністерства. Зокрема, він передбачає створення єдиного універсального спеціального підрозділу міліції та усунення дублювання функцій у діяльності управління по боротьбі з організованою злочинністю, транспортної міліції та уповноважених органів у справах дітей.
Змінювати міліцію допомагають нині й експерти-правозахисники. Зокрема, вони беруть участь у соціологічних дослідженнях. Основне завдання — виявити рівень довіри і ставлення до правоохоронних органів у регіонах, а також розробити систему оцінки ефективності роботи МВС, засновану не тільки на статистичних показниках.
Уже відбулися деякі зрушення і у ставленні до затриманих, розповідає «Голосу України» голова Експертної ради з реформування міліції та прав людини при МВС Євген Захаров. За його словами, раніше кожному затриманому видавали папірець, де дрібним шрифтом були перераховані права і не було телефонів, куди скаржитися.
«Ми домоглися, щоб був надрукований перелік прав затриманих і телефон гарячої лінії безплатної правової допомоги, щоб можна було викликати адвоката», — підсумував він.

Під час презентації автомобіля нової патрульної служби.

Фото з сайту http://www.kmu.gov.ua.