«Укрзалізниця» має забезпечити інвестиційну складову за рахунок внутрішніх резервів та довгострокових запозичень, а не через підвищення залізничних тарифів на вантажні перевезення. Про це заявили учасники круглого столу «Проблемні питання гірничо-металургійного комплексу України та їх врегулювання», що відбувся за ініціативи Комітету Верховної Ради з питань промислової політики та підприємництва.

На переконання голови комітету Віктора Галасюка, джерела економії в «Укрзалізниці» є і без утискання металургів та аграріїв. «Безумовно, треба забезпечити інвестиційну складову, закуповувати новий рухомий склад. Але не шукайте легких шляхів, таких як підвищення тарифів. Шукайте додаткові внутрішні резерви, робіть реструктуризацію, оптимізуйте витрати, беріть довгострокові кредити на розвиток», — зазначив парламентарій. Одним із таких резервів, за його словами, стане замороження податку на землю. Відповідний законопроект уже пройшов обговорення в профільному комітеті. Крім того, треба невідкладно оцінити ефекти потенційного підвищення залізничних тарифів — вплив на обсяги виробництва, перевезень, а також податкових надходжень до бюджету і робочих місць.

У свою чергу член парламентського Комітету з питань аграрної політики і земельних відносин Леонід Козаченко зауважив, що тарифи на залізничні перевезення становлять левову частку вартості експортованого товару.

«Коли порівнюєш логістичні витрати на аграрну продукцію в Україні і ЄС чи США, здивуванню немає меж. У нас логістика становить понад 30 відсотків від екс-портної вартості, тоді як в Європі — майже 13, а в США — 9 відсотків. Сюди входять різні складові витрат, і насамперед залізничні тарифи», — зазначив народний депутат.

Учасники круглого столу наголосили, що підвищення тарифів особливо гостро відчувається на тлі падіння світових цін на продукцію, зокрема аграрну та металургійну. У цьому сенсі генеральний директор «Маріупольського металургійного комбінату імені Ілліча» Юрій Зінченко підкреслив: для металургів кожен долар у собівартості продукції — це боротьба за виживання.

«Якщо рішення про підвищення залізничних тарифів на 15 відсотків буде прийнято, ми житимемо з новою собівартістю нашої продукції. А підвищення цін на ринку не прогнозуємо — вони вже досягли дна. Отже, будемо змушені відмовитися щонайменше від десяти відсотків замовлень, адже на деяких ринках перестанемо бути конкурентоспроможними. Відповідно возитимемо менше продукції залізницею», — сказав він.

Заступник міністра інфраструктури Микола Снітко зазначив: зважаючи на проблемний стан у низці галузей, уряд намагатиметься зробити підвищення тарифів мінімальним.

Інформаційне управління апарату Верховної Ради України.