Можливо, він стане популярним на Троєщині

У столиці мають намір створити новий для країни вид транспорту — трамвай-поїзд (tram-traіn). Його переваги давно оцінили в багатьох країнах світу. У рамках міжнародної виставки Іnno Trans-2016, яка відбулася в Берліні, делегація міста домовилася з німецькими фахівцями про формування робочої групи, яка через тиждень розпочне вивчати можливості випускати особливі вагони на базі київських і українських підприємств. У серпні був оголошений тендер на проектування першої траси для трамвая-поїзда.

Використовувати tram-traіn порекомендували фахівці Світового банку, які допомагають владі вдосконалити застарілу дорожню та транспортну систему міста. Новий вид трамвая з’єднає Троєщину з іншими районами столиці, передусім з Березняками.

— Трамвай-поїзд може перевозити пасажирів і трамвайними коліями, і залізничними. Це дуже зручно. Ми покладаємо великі надії на цей проект, адже розрахунки, зроблені за допомогою транспортної моделі, показують дуже високий попит на проектований маршрут. Важливо, що виїхавши на залізничну колію, tram-traіn може набрати швидкість до 120 км/год, що робить його дуже ефективним», — каже заступник голови столичної міськдержадміністрації Ілля Сагайдак.

— Шістдесятиметрову багатосекційну машину можна порівняти з метрополітеном. Такий трамвай-поїзд використовують, зазвичай, для дальніх перевезень у містах-мегаполісах, — розповідає член Міжнародного союзу громадського транспорту, член-кореспондент Академії будівництва, генеральний директор проектного інституту електротранспорту Віктор Рєзніков.

Сівши в трамвай-поїзд на вулиці Бальзака, жителі Троєщини зможуть наявними трамвайними коліями, а далі — залізничними у районі станції «Троєщина-2», без пересадок потрапити практично в будь-яку точку міста, не використовуючи електричку. І доїхати до станцій Куренівсько-Червоноармійської та Святошинсько-Броварської ліній метро, пересісти на тролейбус, що курсує у напрямку проспекту Возз’єднання, дістатися міжміського пересадочного вузла на станції «Видубичі» або платформи «Либідська». Можна доїхати й до Протасового яру, Центрального залізничного вокзалу, станції швидкісного трамвая «Політехнічна» і «Караваєвих дач».

Щоб виконати такий проект, необхідно добудувати тільки невелику ділянку колій біля залізничної станції «Дарниця», а також понизити рівень залізничних посадочних платформ, оскільки трамваї будуть з низькою підлогою.

Головне завдання — придбання рухомого складу або налагодження його виробництва в Україні. Складні двосистемні машини одержуватимуть електроживлення й від трамвайних, і від залізничних контактних ліній, перехід від однієї лінії до іншої здійснюється автоматично. Такі трамваї створюють і використовують у Великій Британії, Німеччині, Норвегії, де вони вважаються дуже надійним транспортним засобом.

Вл. інф.