Транспортний колапс стався в Криму в останні дні. Автомагістралі, що сполучають Сімферополь з Феодосією та Керчю, стали непрохідними через рясні снігопади й ожеледицю. На один суцільний затор, головний біль і льодову ковзанку перетворилася Сімферополь.

 

 

 

На дорогах — масові аварії, зіткнення, травмовані й загиблі. Так, масштабна ДТП сталася ввечері 17 грудня під містом Старий Крим. Через ожеледицю не впоралися з керуванням і зіштовхнулися Ford Focus і «ВАЗ-2106».

Постраждали восьмеро осіб, загинули двоє: мама та її син. Шестеро осіб у лікарні, із них двоє дітей, один малюк у важкому стані.


Лише за дві доби в аваріях постраждали понад 15 осіб, більш як 20 вантажних фур і автобусів довелося витягати зі снігових заметів. Своє невдоволення роботою шляховиків висловив і ставленик Кремля Аксьонов, який, проїхавшись Сімферополем, побачив лише дві машини, які посипали піщаною сумішшю слизькі дорожні ділянки.


За кілька днів до міського травмпункту з переломами, розтягненнями й синцями через слизькі тротуари звернулося понад 100 сімферопольців.


Тому питання навіть не у невдоволенні Аксьонова чи інших емоціях. У кримчан, і мешканців Сімферополя особливо, виникає ціла низка слушних і закономірних запитань до так званої кримської влади.


Річ у тім, що у жовтні цього року на центральній площі Сімферополя влаштували урочистий показ нової снігоприбиральної техніки, яку закупили за кошти «федерального російського бюджету», витративши на це понад півмільярда рублів російських платників податків. Закуплено було понад сто одиниць спеціальних комбайнів, грейдерів, елеваторів, самоскидів та інших видів техніки. Їх показали, усе похвалили, мовляв, «слава Путіну за це», і техніка зникла у невідомому напрямку.


У пік снігопаду й ожеледиці на вулицях міста працювало «аж шість», за висловлюванням влади, прибиральних машин. Водії маршруток, з якими розмовляв автор цих рядків і які цілий день їздять найпроблемнішими маршрутами, стверджують, що в ліпшому разі бачили один-два самоскиди. А дороги ніхто не розчищав.


«Це просто окозамилювання те, про що говорять ці (далі пішло ненормативне слово), які сидять у високих кабінетах. Або просто привезли для показухи техніку і потім забрали, або розкрали вже все», — обурено каже Микола, водій маршрутного таксі, який здійснює поїздки в мікрорайон Пневматика. Там складний і крутий підйом і, відповідно, спуск. Піднятися вгору маршрутка так і не змогла через ожеледицю.


На Грушевському перевалі між Сімферополем і Керчю, висота якого не така вже й велика — майже 450 метрів над рівнем моря, у заметах опинилися два десятки фур. Місцеве МНС навіть було змушене звернути увагу «Кримавтодору» і «Служби автодоріг», що дороги взагалі ніхто не чистить, не працює жодна одиниця техніки.


Відразу згадуються зведення українського МНС за 2008—2009 роки, коли в Криму теж вирували снігопад і шквальний вітер. Але на двох основних перевалах — Ангарському (752 м), який з’єднує степову частину півострова з Алуштою і Ялтою, а також на вже згадуваному Грушевському — постійно, у цілодобовому(!) режимі чергували й працювали від 20 до 30 робітників, а також бульдозери та екскаватори. І що ми бачимо за кілька років? Повну неспроможність навести лад.


Парадний лубок, ейфорія й мішура кремлівських засобів пропаганди, охи-зітхання російських ура-патріотів «Крим — наш» наштовхнулися на конкретні життєві реалії. І тут заявляти про «підступи українських диверсантів», про що з піною біля рота говорилося весь останній рік, уже не можна, диверсанти ці виявилися своїми, доморощеними. Тими, хто найбільше розмахував прапорами й до хрипоти виступав на мітингах, доводячи, що «Росія Криму допоможе». Нехай тепер вони доводять це потерпілим від ожеледиці й родинам загиблих на неочищених від снігу дорогах.


Фото надане Михайлом РУДЕНКОМ.