У 2016 році до Верховної Ради України надійшло 95,8 тисячі пропозицій, заяв і скарг громадян.

 


Із них комітетами Верховної Ради України та Спеціальною контрольною комісією Верховної Ради України з питань приватизації опрацьовано 16,7 тисячі листів, депутатськими фракціями (депутатськими групами) у Верховній Раді України розглянуто 6,3 тисячі пропозицій, заяв і скарг громадян.


До керівництва парламенту звернулися 2,3 тисячі осіб, із них до Голови Верховної Ради України — 944 особи.


Структурними підрозділами апарату Верховної Ради України розглянуто 72,9 тисячі звернень громадян.


Із загальної кількості пропозицій, заяв і скарг громадян, що надійшли на адресу Верховної Ради України впродовж звітного періоду, 14,4 тисячі є колективними, які підписали понад 303,5 тисячі осіб.


Із загальної кількості звернень, адресованих парламенту, 62 відсотки надійшло поштою, 18 відсотків отримано за допомогою засобів електронного зв’язку, 13 відсотків прийнято на особистому прийомі, 3 відсотки отримано засобами телефонного зв’язку, 2 відсотки надіслано від інших органів, установ та організацій, 1 відсоток надійшов через органи влади.


Відповідно до інформації, наданої секретаріатами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, впродовж звітного періоду до народних депутатів України восьмого скликання, їх помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 374198 виборців, розглянуто 132583 письмові звернення, проведено 36691 особистий прийом та 38151 зустріч із виборцями.


Упродовж 2016 року до місцевих рад, їх виконавчих органів звернулися майже 3,6 мільйона громадян, у тому числі на особистому прийомі побували 1,8 мільйона осіб. За цей період у регіонах отримано майже 104 тисячі колективних звернень, які підписали 3 мільйони осіб. Загалом минулого року у зверненнях громадян до органів місцевого самоврядування порушено 3,6 мільйона питань.


Аналіз статистичних даних у розрізі регіонів свідчить про збільшення кількості пропозицій, заяв і скарг громадян до Верховної Ради України, які надійшли впродовж минулого року з Харківської — 10,4 тисячі (+4,7 тисячі), Черкаської — 5,1 тисячі (+2,1 тисячі), Одеської — 4,3 тисячі (+599), Сумської — 1,6 тисячі (+501), Львівської — 5,4 тисячі (+464) областей та м. Києва — 26,2 тисячі (+853). Водночас зменшилась кількість звернень громадян, які надійшли з Миколаївської — 1,2 тисячі (-8,2 тисячі), Житомирської — 2,6 тисячі (-1,7 тисячі), Луганської — 642 (-1,5 тисячі), Хмельницької — 1,8 тисячі (-1,3 тисячі), Київської -6,7 тисячі (-536), Донецької — 2,9 тисячі (-532), Херсонської — 1,2 тисячі (-424) та Вінницької — 2,2 тисячі (-260) областей.


Серед авторів звернень, які зазначили своє соціальне становище, переважали заяви і скарги від пенсіонерів — 21,3 тисячі, безробітних — 5,3 тисячі, підприємців — 4,1 тисячі, осіб, які позбавлені волі чи воля яких обмежена, — 2,3 тисячі, працівників бюджетної сфери — 1,3 тисячі. Із загальної кількості громадян по захист і допомогу до Верховної Ради України впродовж 2016 року звернулися майже 5,2 тисячі інвалідів І—ІІІ груп, 1,9 тисячі ветеранів праці, 1,2 тисячі інвалідів війни, 1,1 тисячі дітей війни.


У 2016 році у зверненнях громадян, що надійшли до Верховної Ради України, було порушено 97,8 тисячі питань, з яких 35,1 тисячі — це питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян. З їх числа 19 відсотків — скарги на дії працівників прокуратури, 15 відсотків — на незаконні методи ведення слідства та тяганину зі слідством, 12 відсотків — пропозиції про зміни в правоохоронному законодавстві, 8 відсотків — скарги на порушення законодавства про звернення громадян, захисту прав людини в міжнародних організаціях, 7 відсотків — скарги на дії суддів.


Наявність значної кількості нерозв’язаних соціально-економічних проблем у державі, неузгодженість у функціонуванні гілок влади, високий рівень корупції, стрімка інфляція та зростання темпів зубожіння населення спричинили істотне збільшення кількості відгуків громадян щодо діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України. Упродовж 2016 року до Верховної Ради України їх надійшло 13,4 тисячі (+4,5 тисячі).


У звітному періоді у Верховній Раді України опрацьовано 10,1 тисячі звернень з питань соціального захисту. Понад четверту частину з них становили прохання про надання матеріальної допомоги для задоволення нагальних потреб громадян, 20 відсотків — пропозиції про зміни до соціального законодавства, 16 відсотків — звернення з питань призначення, перерахунку, виплати трудової, соціальної пенсій.


Упродовж 2016 року на адресу Верховної Ради України надійшло 5,7 тисячі звернень з питань економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва, 5 тисяч — фінансової, податкової та митної політики, 4,4 тисячі — комунального господарства, 2,8 тисячі — житлової політики, 2,7 тисячі — охорони здоров’я, 2,5 тисячі — державного будівництва та адміністративно-територіального устрою тощо.


Відділ з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України.