Херсон перетворюється на центр нелегальних перевезень до окупованого Криму. Попри всі заборони на будь-які форми реклами таких поїздок, біля міжміського та залізничного автовокзалу та аеропорту щодня чергують мікроавтобуси із табличками та величезними написами типу Херсон — Сімферополь, Херсон — Севастополь. 

 

Їхні водії цілком відкрито роздають візитівки з контактними телефонами. Та й пасажирів, котрі сходять з літаків чи поїздів, вони тільки що за поли не хапають: сідайте до нас, і за двісті гривень закинемо вас до КПВВ, а за чотириста — хоч до самого Сімферополя. І ніхто нікому ані за ліцензії, ані податки не платить.


При цьому прикордонники стверджують, що пасажирські автобуси на окуповану територію з будь-яких КПВВ на материку не пропускають. А співробітники міжрегіонального управління «Укртрансбезпеки» щодня складають на таких нелегальних перевізників по кілька адміністративних протоколів, штрафуючи їх на сімнадцять тисяч гривень, якщо попадуться вперше. Вдруге — фінансові санкції зростають вдвічі. Це вже досить серйозні суми, які плата з пасажирів «не перекриває». Але чому ж тоді «піратські» поїздки тривають? Тут усе просто: перевізники винайшли нові способи обходити законодавство. — Раніше на транспорті із табличками Херсон — Крим пасажирів насправді довозили тільки до КПВВ. Проходячи перевірку документів на контрольному пункті в’їзду-виїзду, вони пішки діставалися до блокпостів з протилежного боку, а вже там їх підбирали водії інших автобусів, — розповідає про маленькі хитрощі підпільних бізнесменів начальник міжрегіонального управління «Укртрансбезпеки» Ігор Пастух. — Тепер усе простіше: місткіші автобуси на 16—18 осіб вивозять людей з Херсона. Потім десь у дорозі вони пересідають у мікробусики на вісім місць, які транспортом для платних пасажирських перевезень чомусь не вважаються. І здебільшого безперешкодно перетинають лінію розмежування.


У контролюючих органів просто бракує людей, аби надійно перекрити «стрічку» адміністративного кордону від заробітчан на мікроавтобусах.


Для «нелегалів» дізнатися, де саме чергують інспектори, не проблема. Зате проблемою є самі не ліцензовані перевезення: схоже, їх можна або стихійно заблокувати, як заблокували шляхи в ОРДЛО, або ж легалізувати — із виплатою коштів у бюджет держави, а не по чиїхось кишенях.