У Харкові відбулося виїзне засідання Комітету Верховної Ради з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності, під час якого було розглянуто питання про стан правопорядку на території Харківської області та дотримання правоохоронними органами, органами виконавчої влади і місцевого самоврядування вимог Конституції та законів України.

За словами голови комітету Андрія Кожем’якіна, рішення щодо проведення виїзного засідання в такому непростому, але надзвичайно важливому регіоні, як Харківська область, було ухвалено з огляду на те, що Харківщина як прикордонна територія завжди була ласим шматком для сусіда, який на сьогоднішній день є основним нашим ворогом. «Тому правоохоронні органи, органи виконавчої влади та місцевого самоврядування області повинні зробити все, щоб забезпечити захист державного кордону, територіальну цілісність та безпеку громадян», — зазначив він та підкреслив, що саме з цієї причини на Харківщині оголошено найвищий рівень терористичної загрози. Ще одним чинником, який змушує уважніше розглядати стан правопорядку на Харківщині є те, що показник кримінальних злочинів в регіоні перевищує загальнодержавний.


Голова Харківської облдержадміністрації Юлія Світлична, зазначивши, що це вже четверте виїзне засідання комітетів Верховної Ради, яке проходило на Харківщині, підкреслила, що такі обговорення створюють умови для прямого діалогу із законотворцями. «Вітаю рішення комітету щодо проведення виїзного засідання, тому що з очевидних причин питання безпеки та правопорядку є для нас пріоритетним. Тому такі дискусії за участі законо-
творців, експертів та фахівців органів місцевої влади дають змогу якісно обговорити питання та врахувати його в подальшому законотворчому процесі. І саме Харківщина потребує сьогодні особливої уваги, тому що гарантування безпеки та мирного життя на території області дає змогу зосередитись на соціально-економічному розвитку регіону», — зазначила Ю. Світлична та наголосила на важливості встановлення такого паритету, який, з одного боку, захищатиме конституційні права кожного громадянина, а з другого —  дасть можливість силовим структурам та правоохоронним органам якісно, фахово та оперативно використовувати необхідний для упередження злочинної діяльності інструментарій.


Голова Харківської обласної ради Сергій Чернов зазначив, що підтримка правопорядку залишається актуальним соціальним запитом та пріоритетним напрямом роботи, який об’єднав зусилля органів представницької та виконавчої влади, тож завдяки цьому ситуацію в регіоні можна вважати стабільною. «В області діє шість регіональних цільових програм, спрямованих на протидію злочинності, підтримку прикордонних та правоохоронних органів. На пленарному засіданні плануємо ухвалити також відповідну стратегію взаємодії», — повідомив він. Водночас, за словами голови облради, ще одним викликом для регіону є питання протидії та упередження корупції. «Органи самоврядування, надаючи адміністративні послуги, перебувають в особливому правовому ризику, адже, як відомо, в сільській місцевості юридичні служби малопотужні і зазвичай недоукомплектовані», — зауважив він та повідомив, що Харківська облрада ухвалила рішення про розроблення власної Антикорупційної програми на 2017—2020 роки, а також створила комісію щодо оцінки корупційних ризиків у самій облраді.


Уповноважений Верховної Ради з прав людини Валерія Лутковська звернула увагу на факти недотримання законодавства в Харківській області. Зокрема, мають місце випадки, коли дані про правопорушення не вносяться до Єдиного реєстру досудових розслідувань або коли перші слідчі дії з підозрюваною особою проводяться без участі адвоката.


Комітет планує опрацювати висловлені в Харкові пропозиції, які сприятимуть зниженню рівня злочинності в регіоні, підвищенню якості розкриття та розслідування кримінальних правопорушень, підтриманню громадського порядку та безпеки громадян на достатньому рівні.


Члени комітету також розглянули законопроект про внесення змін до Закону «Про прокуратуру» (щодо оптимізації чисельності працівників органів прокуратури, № 7160). Ці зміни дадуть змогу в межах затвердженої загальної кількості працівників прокуратури коригувати необхідну чисельність прокурорів чи слідчих з огляду на наявне навантаження та обсяги фінансування.


На пропозицію голови підкомітету з питань діяльності органів прокуратури Комітету Верховної Ради з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Володимира Мисика, члени комітету одноголосно підтримали цей законопроект та рекомендували парламенту ухвалити його в першому читанні та в цілому.


Вл. інф.