На перехресті доріг Полтава — Олександрія та Дніпро — Решетилівка триває будівництво дворівневої транспортної розв'язки. Ці роботи виконують у рамках масштабного державного проекту оновлення важливої магістралі Н-31 Дніпро — Царичанка — Кобеляки —Решетилівка.
Останніми роками, особливо після початку неоголошеної війни з терористами і загарбниками на Донбасі, насиченість її транспортом, передовсім вантажним, значно збільшилась. Адже саме під Решетилівкою згадана траса сполучається з іншою стратегічною автомагістраллю Київ — Харків. Тож цими артеріями, крім цивільних перевізників, постійно курсують ті, хто вирушає у зону АТО чи повертається звідти. За таких обставин протягом кількох наступних років тільки на Полтавщині передбачається оновити 80 кілометрів дороги Н-31.
Почали її реконструкцію зі спорудження розташованих у Кобеляцькому районі найскладніших об’єктів, зокрема, згаданої дворівневої розв’язки та шляхопроводу через залізничну колію в селі Бутенки. Підготовку до реалізації зазначених проектів із перенесенням відповідних комунікацій вели ще минулого літа. Невдовзі, у вересні, будівництво розв’язки на перехресті стартувало з забивання бетонних паль під фундамент майбутньої споруди. В її серцевині зводять своєрідний міст, який фактично розведе по різних «поверхах» транспортні потоки, що перетинаються саме в цьому місці.
Саме на спорудженні того «мосту» підрядники (ними стали представники двох вітчизняних фірм) упродовж майже п’яти місяців працюють удень і вночі. Незвично тепла погода давала змогу забезпечувати цілодобову роботу навіть узимку. Про її масштаби свідчить хоча б той факт, що тільки ґрунту треба було відсипати понад мільйон кубометрів! Хоча головним завданням, звісно, стало бетонування фундаментів і конструкцій та монтаж арматури й інших складових споруди. Все те виконується тут прискореними темпами, та не на шкоду якості й надійності. З застосуванням справді сучасних технологій, зокрема закладання ростверкового фундаменту (йдеться про його верхній надземний шар, що «зв’язує», власне, єднає несучі конструкції).

Власкор «Голосу України» побував на об’єкті 28 листопада минулого року. Тоді робітники ще працювали на фундаментах і водночас споруджували колони та підпірні стінки (на знімках).

При цьому запевняли журналістів у тому, що вони розуміють важливість своєї роботи й упораються з нею вчасно. Свої обіцянки наші тодішні співрозмовники виконують. Адже, як повідомили автору цих рядків у прес-центрі Служби автодоріг у Полтавській області, на сьогодні там уже не лише закладені фундаменти й збудовані опори — на них поклали понад три десятки балок перекриття (до речі, вага кожної сягає 30 тонн, її довжина — 33 метри), триває заливання монолітної бетонної плити.
За словами керівника прес-центру Юлії Іващенко, цілодобовий режим роботи продовжується, її виконавці «вписуються» у виробничий графік. Завершити будівництво цієї дворівневої розв'язки та сусіднього шляхопроводу через залізничну колію вони мають до кінця нинішнього року. Водночас там триває будівництво бетонної дороги. Адже при оновленні траси Дніпро — Решетилівка передбачено спорудити п’ять обходів населених пунктів.

Василь НЕЇЖМАК.
Фото з архіву автора.

Полтавська область.